Descriere:
Activitățile se adresează atât profesorului, cât și elevilor. Includ: galerie, imagini, video, audio, clasificări, chestionare. Elevii află informațiile istorice într-o formă atractivă și interactivă, iar actul educațional devine mai plăcut și mai interesant.
Rezultate așteptate ale învățării:
- să definească termenii romanizare, etnogeneză, factorii romanizării, formarea limbii române
- să identifice pe hartă Dacia romană
- să prezinte factorii romanizării
- să compare ponderea cuvintelor din limba română
- să explice procesul de formare a limbii române.
Cuprins:
- Introducere. Definirea termenilor.
- Factorii romanizării
- Creștinismul
- Formarea limbii române
- Exemple de cuvinte de origine traco-dacă, latină și slavă
- Chestionar
Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a IX-a
Disciplina: Istorie
Competență generală: 5. Utilizarea surselor istorice a metodelor şi tehnicilor adecvate istoriei pentru rezolvarea de probleme
Competența specifică vizată prioritar: 5. Utilizarea surselor istorice a metodelor şi tehnicilor adecvate istoriei pentru rezolvarea de probleme
Legătura web către resursă: https://library.livresq.com/details/5ffb28879eb0b300074d3031
Accesări: 207
Propunător: Corina Valentina Voicu - Colegiul Tehnic, Aiud (Alba)
Data validării: 28 iunie 2021
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.