Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Resursă omologată de Ministerul Educației Naționale
Fizică > Clasa a XI-a >

Oscilatorul liniar armonic – OLA (Suită de activități)

Autor: Mihaela Gula - Colegiul Tehnic Alexandru Ioan Cuza, Suceava (Suceava)

Descriere:

Lecția este adresată elevilor din clasa XI-a, profil tehnic. Conține activități interactive și poate fi folosită atât pentru învățarea sincronă, cât și cea asincronă.

Cuprins:

  • Oscilatorul liniar armonic (OLA)
  • Mișcarea armonică
  • Oscilații mecanice amortizate
  • Modelul oscilatorului liniar armonic
  • Ecuațiile oscilatorului liniar armocic
  • Simulare oscilatorul liniar armonic
  • Energia oscilatorului liniar armonic
  • Autoevaluare energia oscilatorului liniar armonic
  • Probleme rezolvate
  • Evaluare finală

După parcurgerea lecției, elevii vor fi capabili:

  • să identifice cauzele şi condiţiile unor mişcări oscilatorii amortizate întâlnite în practică
  • să descrie calitativ din punct de vedere energetic procesul de amortizare
  • să modeleze oscilaţia armonică, ca limită a unei oscilaţii slab amortizate
  • să identifice în practică situaţiile şi condiţiile în care se poate aplica modelul „oscilator armonic”
  • să descrie cantitativ oscilaţia armonică utilizând relaţiile dintre mărimile caracteristice
  • să descrie cantitativ din punct de vedere energetic oscilaţia armonică
  • să rezolve probleme simple aplicând modelul „oscilatorul liniar armonic”.

Omologată ca resursă pentru învățământul liceal: rezoluția Ministerului Educației nr. 24.580/I/1/26.03.2021

Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a XI-a
Disciplina: Fizică

Competență generală: 1. Investigarea ştiinţifică structurată, în principal experimentală, a unor fenomene fizice simple, perceptibile
Competența specifică vizată prioritar: 1.1. Explorarea proprietăţilor şi fenomenelor fizice în cadrul unor investigaţii simple


Legătura web către resursă: https://library.livresq.com/details/5fa2e8604d39549f89ca9a4f
Accesări: 145

Propunător: Mihaela Gula - Colegiul Tehnic Alexandru Ioan Cuza, Suceava (Suceava)
Data validării: 12 aprilie 2021

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de educație, nivelurile primar, gimnazial și liceal.
Omologat selectiv de Ministerul Educației Naționale prin rezoluțiile cu nr. 36.645 din sept. și oct. 2019.

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificares necesară:


Anulează Trimite