Descriere:
Resursa educațională constă într-un ansamblu de activități de învățare. Este o resursă utilă atât profesorilor, cât și elevilor de clasa a VIII-a.
Vizează formarea unor competențe specifice prevăzute de programa școlară în vigoare la disciplina matematică:
- Recunoaşterea şi descrierea unor proprietăţi ale unor figuri geometrice plane în configuraţii date în spaţiu sau pe desfăşurări ale acestora.
- Identificarea unor elemente ale figurilor geometrice plane în configuraţii geometrice spaţiale date
- Folosirea instrumentelor geometrice adecvate pentru reprezentarea, prin desen, în plan, a corpurilor geometrice.
- Clasificarea corpurilor geometrice după anumite criterii date sau alese
- Utilizarea proprietăţilor referitoare la drepte şi unghiuri în spaţiu pentru analizarea poziţiilor relative ale acestora.
- Exprimarea prin reprezentări geometrice a noţiunilor legate de drepte şi unghiuri în plan şi în spaţiu.
- Exprimarea proprietăţilor figurilor şi corpurilor geometrice în limbaj matematic (axiome, teoremă directă, teoremă reciprocă, ipoteză, concluzie, demonstraţie).
Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Matematică
Competență generală: 2. prelucrarea unor date matematice de tip cantitativ, calitativ, structural, cuprinse în diverse surse informaționale
Competența specifică vizată prioritar: 2.5.. Prelucrarea unor date caracteristice ale corpurilor geometrice studiate în vederea calculării unor elemente ale acestora
Legătura web către resursă: https://library.livresq.com/details/610e92fce57a2500093629da
Accesări: 292
Propunător: Ioana Florea - Școala Gimnazială, Tigveni (Argeş)
Data validării: 11 august 2021
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.