Descriere:
Resursa este dedicată elevilor care doresc să își însușească cunoștințe despre argumentarea mediată – silogismul – și să deprindă, prin exercițiu, modul în care se aplică aceste cunoștințe. Valoarea adăugată a resursei este de dată de caracterul ei interactiv, elevul fiind stimulat, în acest fel, să descopere singur pașii prin care poate ajunge la performanță.
Resursa prezintă deopotrivă – competențele specifice pe care le vizează, reactualizarea cunoștințelor, aplicații și evaluare. La finalul lecției elevul va fi capabil să identifice după model elementele componente ale unei argumentări mediate (silogism) – indicatori, premise, concluzie, termen major, minor, mediu, să traducă din limbaj natural în limbaj formal diverse structuri argumentative și să aplice modelul diagramelor VENN pentru a evalua corectitudinea logică a unor silogisme.
Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a IX-a
Disciplina: Logică, argumentare și comunicare
Competență generală: 1. Utilizarea conceptelor specifice ştiinţelor sociale pentru organizarea demersurilor de cunoaştere şi explicare a unor fapte, evenimente, procese din viaţa reală
Competența specifică vizată prioritar: 1. Utilizarea conceptelor specifice ştiinţelor sociale pentru organizarea demersurilor de cunoaştere şi explicare a unor fapte, evenimente, procese din viaţa reală
Legătura web către resursă: https://library.livresq.com/details/601f729701f06b00077b446c
Accesări: 538
Propunător: Carmen Rădulescu - Colegiul Economic Ion Ghica, Târgoviște (Dâmboviţa)
Data validării: 4 octombrie 2020
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.