Sarcina de lucru pentru elevi:
Individual, realizați trăsăturile textului nonliterar într-o hartă conceptuală din aplicația Bubbl.us. Apoi, în echipe de câte 2, creați un afiș pe o temă la alegere, utilizând Canva.
1. În vederea acestei sarcini, veți structura două casete mari, una cu titlul „Textul literar” și una cu titlul „Textul nonliterar”, iar în dreptul celei cu Text nonliterar (Child Bubble) veți trasa minimum 5 particularități ale acestui tip de text.
Creați apoi câte o căsuță pentru fiecare trăsătură și scrieți câte un exemplu preluat din afișele din manual.
Culoarea și mărimea căsuțelor trebuie să fie diferite, pentru a evidenția cât mai frumos fiecare trăsătură a textului nonliterar.
2. Creați un afiș simplu în aplicația Canva, pe o temă la alegere.
Cele mai bine organizate și interesante scheme vor fi expuse în avizierul virtual al clasei prin aplicația Lino.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să recunoască trăsăturile unui text nonliterar.
Să enumere particularitățile afișului, ca tip de text nonliterar.
Să creeze un afiș, respectând elementele lui definitorii. Elevii nu vor trebui să confunde textul literar cu cel nonliterar.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Sarcinile de lucru vor fi rezolvate corect dacă elevii vor identifica trăsăturile textului nonliterar din afișul prezentat în manual și dacă acestea vor fi expuse într-o hartă conceptuală din aplicația Bubbl.us Fiecare trăsătură va fi redată într-o căsuță diferită. Elevii ar trebui să expună fiecare trăsătură a textului nonliterar într-o căsuță colorată diferit. Ulterior, vor realiza un afiș, în echipe de câte doi elevi. O1-Obiectivul va fi considerat atins dacă elevii vor cunoaște cinci din opt particularități ale textului nonliterar. O2-Obiectivul va fi atins dacă toți elevii vor defini afișul în termenii unui text noliterar. O3-Obiectivul va fi considerat atins dacă elevii vor cunoaște trăsăturile textului nonliterar, fără a le confunda cu textul literar. Ei vor identifica elemente ale textului nonliterar în afișul dat în manual.
Accesări: 3.061
Contribuitor: Elena-Andreea-Alexandra Crăciun - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Lino Canva Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.