Sarcina de lucru pentru elevi:
Priviți harta conceptuală care prezintă părțile de vorbire studiate, realizată pe popplet.com: app.popplet.com/#/p/5893668
Conform grupei din care faceți parte, identificați în textul ,,Puișorii”, de Emil Gîrleanu, partea de vorbire indicată.
Creați casete corespunzătoare părții de vorbire găsite, respectând culoarea cadru din Harta conceptuală pe care lucrați. Notați în casetele create exemplele identificate în text.
Priviți comparativ câte exemple ați găsit voi dar și colegii voștri. Observați toate casetele Hărții.
Care tip de parte de vorbire este predominant? Ce tip de text literar este textul „Puișorii”? Argumentați!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice părțile de vorbire studiate în textul ,,Puișorii” de Emil Gîrleanu
Să noteze părțile de vorbire identificate conform grupei din care fac parte pe Harta conceptuală creată pe popplet.com;
Să argumenteze, prin comparații cu lucrul celorlalte grupe, de ce textul literar dat este o descriere;
Să emită judecăți de valoare cu privire la textul descriptiv;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor viziona Harta conceptuală -Părți de vorbire- realizată prin popplet.com (link https://app.popplet.com/#/p/5893668) în care sunt prezentate părțile de vorbire studiate. În urma activității din clasă în care își reamintesc părțile de vorbire, vor realiza un exercițiu pe textul ,,Puișorii” de Emil Gîrleanu. Pe grupe, elevii vor identifica din text și apoi, vor scrie exemple de substantive, adjective, verbe și pronume în casetele Hărții conceptuale vizionate anterior. I grupă -substantive (comun/ propriu, singular/ plural, feminin/ masculin/ neutru); a II-a grupă -adjective potrivite substantivelor; a III-a grupă- pronume (pers I, a II-a, a III-a); a IV-a grupă- verbe (pers. I, a II-a, a III-a, singular/ plural). Aceste părți de vorbire identificate trebuie notate în casete noi create în Harta conceptuală pornind de la casetele mari. Vor folosi aceeași culoare cu care este marcată partea de vorbire atribuită grupei. Vor descoperi în textul literar, care este o descriere, că substantivele și adjectivele sunt cele predominante. Exercițiul este pentru 20-25 minute, timp în care elevii colaborează pentru o muncă în echipă eficientă. Fiind familiarizați cu aplicația prezentă, elevii vor realiza sarcina ușor după lucrul pe text. La final, elevii vor face comparații între exemplele notate în casetele Hărții conceptuale pentru a constata care tip de parte de vorbire predomină în textul ,,Puișorii”. Vor descoperi că textul este o descriere pentru că substantivul și adjectivul sunt părțile de vorbire predominante în acest fragment.
Accesări: 1.177
Contribuitor: Cristina-Renata Rădulescu - Școala Gimnazială Nr. 29 Mihai Viteazul, Constanța (Constanța) (2020)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Popplet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.