Sarcina de lucru pentru elevi:
Metoda de învățare utilizată este metoda proiectului.
Clasa va fi organizata pe grupe de lucru. Veți avea teme individuale și teme de grup.
Veți crea un dosar (folder) intitulat Nume_Prenume_Numere complexe în care veți lucra pe parcursul întregului proiect.
Vă veți familiariza cu wiki-ul clasei http://numerecomplexe.wikispaces.com.
Fiecare grupă isi va crea propriul wiki, unde fiecare elev îşi va publica portofoliul si unde vor fi publicate toate prezentările grupei. Wiki-ul clasei va contine link-uri catre wiki-urile grupelor.
Veti completa jurnalul de reflecții, după fiecare lecție.
Completați toate fisele indicate de catre profesor. Salvați in folderul personal. Publicați folderul pe wiki-ul grupei.
Sarcini intermediare in realizarea proiectului:
Realizati o prezentare tip fisier Word (individual) in care sa prezentati proprietatile operatiilor de adunare si inmultire a numerelor complexe si care sa contina 4 exemple pentru operatii si 2 exemple de utilizare a puterilor numarului i. In caiete veti prezenta si rezolvarea.Salvati-l in folderul personal.
Realizati o prezentare tip fisier Word (pe grupe) care contine 4 exercitii de utilizare a conjugatului si modulului unui numar complex. Publicati pe wiki-ul grupei.
Realizati o prezentare tip fisier Word (pe grupe) care contine 3 probleme privind aplicatiilor numerelor complexe in geometrie. Publicati pe wiki-ul grupei.
Realizati o prezentare tip fisier Word (individual) care contine formulele de rezolvare a ecuaţiei de gradul al doilea (în toate cele trei situaţii) şi cãte un exemplu pentru fiecare din cele trei situatii. Salvati-l in folderul personal.
Proiectul de final realizat pe grupe constă în:
Realizarea unei prezentări Power Point (pe grupe) conform machetei. Publicați prezentarea pe wiki-ul grupei.
Realizarea unei prezentări tip fișier Word (pe grupe) sub forma unei miniculegeri de probleme la unitatea de învățare Numere complexe.
si publicarea acestora pe wiki-ul grupei
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să identifice numerele complexe sub forma algebricã
– să determine partea realã şi partea imaginarã a unui numar complex
– să efectueze operatii cu numere complexe sub forma algebricã
– să determine conjugatul si modulul unui numar complex
– să determine imaginea geometrică a unui numar complex
– să interpreteze geometric operaţiile de adunare,scădere a numerelor complexe şi a înmulţirii acestora cu un număr real
– să rezolve ecuaţii in mulţimea numerelor complexe
– să realizeze o publicație şi să o prezinte
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Metoda de învățare este metoda proiectului. Vor fi parcurse următoarele etape: 1) Înainte de începerea proiectului: -- Diagrama K-W-L pentru ca elevii să gândească asupra a ceea ce ştiu şi să noteze ceea ce ar dori să înveţe. -- Publicaţie-proiect- pentru ca elevii sã cunoascã modalitãţile si sarcinile de lucru. -- Test de evaluare initialã pentru verificarea cunoştinţelor anterioare. -- Jurnal de reflecţie care are rol de (auto)evaluare pentru elev si constituie si un mijloc de evaluare pentru profesor. 2) În timpul derulării proiectului: -- Diagrama K-W-L pentru a regândi asupra a ceea ce ştiu, au învăţat şi doresc să ştie. -- Lista de verificare activitate zilnicã pentru verificarea realizării cerinţelor aplicaţiei. Elevii sunt îndrumaţi să-şi monitorizeze activitatea, pe tot parcursul proiectului. -- Lista de verificare publicaţie pentru monitorizarea cerinţelor de publicare. Elevii sunt îndrumaţi să-şi monitorizeze activitatea, pe tot parcursul realizării publicaţiei. -- Listă de verificare wiki pentru monitorizarea cerinţelor de publicare a informaţiilor pe wiki. -- Autoevaluarea colaborãrii prin care fiecare elev îşi autoevaluează activitatea şi contribuţia personală la realizarea proiectului. -- Teste de evaluare formativã pentru a stabili nivelul achiziţiilor pe parcursul unitãţii de învãţare. 3) După finalizarea proiectului: -- Grila de scorare interevaluare prin intermediul cãreia se realizeazã interevaluarea de cãtre elevi si evaluarea de catre profesor. -- Grila de scorare prezentare si investigare în baza căreia profesorul realizează evaluarea produselor finale si a portofoliului fiecarui elev. -- Jurnal de reflecţie este o listă de întrebări, propusă elevilor în scopul reflecţiei asupra a ceea ce au învăţat în urma realizării proiectului, a autoevaluării aportului personal şi a utilităţii produsului. -- Diagrama K-W-L pentru a verifica dacă au obţinut răspunsuri la ceea ce au notat că doresc să ştie. Dacă au rămas aşteptări nesoluţionate acestea vor fi discutate în plen. -- Test de evaluare sumativa pentru a evalua modul in care elevii au dobândit cunoştinţele referitoare la unitatea de învaţare. -- Chestionar de feed-back pentru evaluarea impactului asupra elevului privind metoda de învãţare prin proiecte.
Accesări: 1.063
Contribuitor: Nicoleta Velicea - Colegiul de Servicii in Turism, Cluj-Napoca (Cluj) (2018)
Alte activități pentru: Matematică Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Wikispaces
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.