Sarcina de lucru pentru elevi:
Veți avea la dispoziție un document excel, la care veți avea acces cu toții. Documentul va avea înscris pe fiecare linie numele voastre. Vă rog pe fiecare să completați sub nume localitatea de reședință și altitudinea acesteia, pe care o găsiți pe internet. Capul de tabel va cuprinde zilele săptămânii (luni, 15.09, marți 16.09, etc), în care veți nota zilnic valorile de temperatură pentru localitatea voastră, înregistrate la ora 12.00. Luați datele de pe site-ul weather.com.
La finalul săptămânii, introduceți datele în graficul excel dat. Scrieți la legendă numele localității și (în paranteză) altitudinea.
Pe axa Ox sunt trecute zilele săptămânii, iar pe axa Oy vor fi trecute valorile pe care le-ați găsit.
Observați liniile care se formează prin introducerea datelor de către toți colegii și formulați o concluzie.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să înregistreze valorile temperaturii din localitatea de reședință, timp de o săptămână, folosind datele furnizate de site-ul weather.com.
Să realizeze un grafic de temperatură cu valorile înregistrate, folosind excel.
Să compare valorile înregistrate de colegi, prin corelare cu altitudinea localității de reședință a fiecăruia.
Să prezinte elementele climatice din orizontul local, folosind harta fizică a României și cunoștințele anterioare legate de clima țării.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema vizează observarea variației de temperatură, în funcție de altitudine. Pentru că elevii școlii provin din toată țara și numărul de elevi la clase este mic (6 elevi la clasa a VIII-a), graficul va cuprinde valori variate de temperatură , astfel încât să nu se suprapună liniile pe grafic și nu vor fi decât 6 linii, astfel încât graficul să nu fie încărcat. Elevii vor înregistra zilnic valoarea de temperatură cerută și, la sfârșitul săptămânii, vor introduce datele obținute în graficul excel. După ce toți elevii vor termina sarcina aceasta, vor observa relația invers proporțională dintre temperatură și altitudine. La discuțiile din clasă, se vor face completări legate de precipitațiile și vânturile specifice fiecărei zone din care provin elevii. Elevii vor folosi harta fizică a României pentru a localiza orașul/ satul de reședință și vor folosi cunoștințele legate de clima României.
Accesări: 781
Contribuitor: Nicoleta-Marinela Marian - Liceul Special pentru Deficienți de Vedere, Buzău (Buzău) (2020)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Excel
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.