Descriere:
Resursa se adresează în primul rând profesorilor. Poate fi folosită ca suport de curs în explicarea:
- particularităților de construcție a subiectului într-un basm cult;
- particularităților de compoziție într-un basm cult (incipit, final, secvențe narative/ episoade, tehnici narative);
- modalităților de caracterizare a personajelor și tipuri de personaje;
- tipului de perspectivă narativă;
- speciei literare basm.
Poate fi folosită ca temă pentru acasă dată elevilor, la începutul unității de învățare Proza scurtă, sub titlul „Recitind” basmul sau ca temă pentru prezentarea unui episod reprezentativ al textului.
Resursa se adresează și elevilor din clasa a XII-a, în vederea reactualizării cunoștințelor privitoare la basmul cult. Este ușor de manevrat, are inserate cerințe pentru principalele secvențe/ episoade ale textului, trecerea la secvența/ episodul următor nu este condiționată de rezolvarea cerinței, elevii își pot forma/ consolida competențele specifice privind receptarea adecvată a sensului unui mesaj transmis prin diferite tipuri de texte.
Tipul resursei: Suită de activități
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 2. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
Competența specifică vizată prioritar: 2.. Folosirea modalităţilor de analiză tematică, structurală şi stilistică în receptarea diferitelor texte literare şi nonliterare
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/15300151
Accesări: 443
Propunător: Cati Mitrache - Colegiul Economic Gheorghe Chițu, Craiova (Dolj)
Data validării: 21 noiembrie 2020
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.