Sarcina de lucru pentru elevi:
Lecţie în laboratorul de informatică, doi elevi la un computer. Lucrează sarcinile alternativ.
„Picturile pe care le realizăm devin mult mai expresive dacă suprapunem straturi de culoare, astfel încât cele de dedesubt să se vadă prin cele de deasupra. Efectul obținut se caracterizează prin transparenţă.
Transparența este o calitate specifică acuarelei, de a nu avea putere de acoperire. Tempera și guașele sunt opace, adică lipsite de transparență.
Fotografiile pot fi prelucrate spre a fi transparente sau opace, în diferite programe pe calculator, dar azi vom utiliza Microsoft Word, opţiunea Format picture, deoarece trebuie să învăţati s-o încadraţi în text. Aceeaşi fotografie o vom printa şi o veţi prelucra plastic, realizându-i o textură de suprafaţă. cu materiale la alegere voastră.
– Vă rog să căutaţi pe Google o fotografie care vă place şi s-o descărcaţi în computer.
– Deschideţi documentul Microsoft Word, redactat de voi. Inseraţi fotografia descărcată în document, folosind meniul Insert, opţiunea Picture.
– Vom obţine efectul de transparenţă sau opacitate folosind comanda click-dreapta „Format picture”. Puteţi să-i adăugaţi şi alte efecte.
– Copiaţi imaginea obţinută în Paint, salvaţi-o cu numele vostru şi postaţi-o în padletul…. Le voi printa şi vi le voi returna pentru a realiza textura de suprafaţă
– Între timp, vă voi învăţa cum se încadrează imaginea în text. Cum alegem imaginile pentru un anumit text?
(Observaţie: prima parte a lecţiei, asistată de computer, estimez a dura cca 15-20 minute, după care urmează partea de prelucrare plastică, cu alte tehnici, care poate continua şi în lecţia următoare, depinde de ritmul de lucru al fiecărui elev. Vor urma sarcini diferenţiate. Se va lucra tot în perechi, pe aceeaşi foaie de lucru.)
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să obțină efectul de transparență sau opacitate a unei fotografii utilizând Microsoft Word, opţiunea Format picture;
Să obțină efectul de transparență sau opacitate prin tehnici ale culorilor de apă (de exemplu, acuarelă, guașe, tempera ș.a.)
Să încadreze în text fotografia prelucrată
Să realizeze texturi de suprafață folosind tehnici și materiale la alegere, având ca suport fotografia modificată în Microsoft Word şi printată
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Vor lucra în perechi, alternativ. Vor obţine un document Word, cu un text în care este inserată o fotografie „transparentă” sau cu alte efecte. Fotografia obţinută va fi încărcată de elevi în padleltul (wall) indicat. Vor avea o planşă printată, la care i-au adăugat efecte de suprafaţă.
Accesări: 1.240
Contribuitor: Adriana Șurcă - Școala Gimnazială Sfântul Nicolae, Târgu-Jiu (Gorj) (2018)
Alte activități pentru: Arte/ Educaţie artistică Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Microsoft Word Microsoft Paint Google Search
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.