Sarcina de lucru pentru elevi:
Ca temă, citiți textul „Florin scrie un roman”, de Mircea Cărtărescu, text pe care îl veți găsi încărcat pe platforma clasei noastre. Apoi, vă rog să rezolvați următoarele cerințe, folosind aplicația Voki (www.voki.com):
1) Creați un avatar inspirat de personajul principal al povestirii.
2) Scoateți două-trei idei principale, pe care avatarul vostru trebuie să le spună.
3) Identificați relația dintre autor-narator-personaj-cititor și elaborați un scurt text, pe care avatarul trebuie să îl spună.
4) Identificați și notați un exemplu de folosire a povestirii în ramă, pe care avatarul trebuie să îl spună.
După ce introduceți, pe scurt, răspunsurile, veți genera un link. Linkul trebuie încărcat pe platforma clasei.
PS: Nu uitați că există trei modalități să vă faceți avatarul să vorbească în numele vostru: înregistrați cu microfonul computerului, încărcați un fișier audio sau scrieți textul. Nu uitați să scrieți cu diacritice și să alegeți „vocea” potrivită.
PPS: Termenul limită pentru trimiterea temelor este 23 martie, ora 21.00.
Succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să extragă ideile principale dintr-un text dat.
Să analizeze personajele dintr-un text dat.
Să identifice tehnica povestirii în ramă.
Să recunoască instanțele narative: autor, cititor, narator, personaj.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii citesc textul „Florin scrie un roman”, de Mircea Cărtărescu, apoi extrag ideile principale și încearcă să identifice instanțele narative și rolul acestora. După ce formulează răspunsuri pentru cele 4 cerințe pe caiet, elevii deschid aplicația voki, accesând linkul www.voki.com și își creează un avatar. Avatarul trebuie să fie potrivit descrierii personajului principal. După ce avatarul este gata, elevii vor alege una dintre cele trei posibilități de a-l face să vorbească. De exemplu, dacă aleg să scrie, vor formula cât mai corect și mai clar, ținând cont de limitarea din punctul de vedere al spațiului. Elevii vor finaliza procedeul și vor genera un link, pe care îl vor încărca pe platforma clasei.
Accesări: 847
Contribuitor: Alexandra-Cristiana Bumbăcaru - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.