Sarcina de lucru pentru elevi:
Individual
Citește fragmentul de mai jos și creează un nor de cuvinte, folosind aplicația Wordart, pentru a reda stările/ emoțiile pe care le încearcă personajul narator. Vei identifica cel puțin trei cuvinte din lista dată, dovedind astfel că ai empatizat cu personajul.
„Într-o zi, profesorul de geografie m-a scos la lecţie numai pe mine singur. N-am înţeles de ce; avea obiceiul să scoată câte trei-patru odată. Era un domn trecut de patruzeci de ani, mai degrabă blând şi cu maniere alese. Geografia mie nu-mi prea plăcea, dar nu eram singurul care repudia acest obiect de studiu. […] Începu să mă sâcâie cu întrebările. Ştiam atât cât era necesar să fiu lăsat în pace.
Dar nu mă lăsa, și sâcâiala deveni chin. Că pe fluviul acela, ce oraşe se mai găsesc? Le spusesem pe toate! […] Mai erau însă oraşe şi locuitori pe care nu-i spusesem, să mai mă gândesc. Se lăsă o tăcere nefirească în clasă”. (Marin Preda “Viața ca o pradă”)
În echipe:
Creați un avatar pentru personajul narator, urmărind să-i redați starea de spirit, dovedind că ați recunoscut emoțiile prin care a trecut. Exemplu de avatar creat cu Voki: http://tinyurl.com/y9cwchuj
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să selecteze, dintr-o listă dată, numele a cel puțin trei emoții care sunt reprezentative pentru personajul din textul dat, dovedind astfel empatie;
Să compare stările/ emoțiile personajului cu cele pe care le-ar fi resimțit el, dacă s-ar fi aflat într-un context identic sau asemănător;
Să ilustreze, într-o manieră personală, prin limbaj grafic sau verbal diverse emoții;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea ca sarcină să selecteze pasaje în care sunt redate emoțiile și trăirile personajelor. Vor selecta (eventual, dintr-o listă dată) pe cele considerate de ei mai potrivite. [individual] Apoi va avea loc o discuție pe marginea noțiunii de empatie. Li se cere să-și imagineze cum s-ar fi simțit ei în locul personajului și cam ce alte emoții pot încerca într-un context asemănător. Vor construi un nor de cuvinte pentru a reda emoțiile pe care le presupune un context de tipul celui prezentat în text. Vor fi sfătuiți să folosească culori diferite pentru emoțiile pozitive și pentru cele negative. În perechi, vor construi apoi avatarul personajului, pe care li-l vor prezenta colegilor, răspunzând la întrebările acestora și adresând la rândul lor întrebări privind alegerea unor componente ale avatarului.
Accesări: 909
Contribuitor: Marilena Pavelescu - Școala Gimnazială Mihai Viteazul, Târgoviște (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: WordArt Voki
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.