Sarcina de lucru pentru elevi:
Fiecare dintre noi are visuri mărețe, iar pentru a le atinge, fie că ne place să o recunoaștem sau nu, avem nevoie de bani, dar mai mult de atât avem nevoie de educație financiară pe care o consolidăm prin exercițiu. Pentru a înțelege cum funcționează economia și afacerile, vă sta la dispoziție un joc realizat de Robert T. Kiyosaki, numit Cashflow. Astfel, vom descoperi regulile jocului afacerilor și vom putea înțelege mai bine lumea reală, chiar într-un mod virtual, astfel încât atunci când vom fi noi investitorii și afaceriștii, să nu riscăm.
Cum veți proceda? Veți accesa acest link: https://www.richdad.com/apps-games/cashflow-classic, apoi vă veți crea un cont. Intrați în joc. Vă alegeți visul cel mare (spre exemplu, vă doriți să călătoriți în jurul lumii), veți primi o profesie (spre exemplu: medic, avocat, profesor etc.) care vă va aduce banii cu care veți putea începe o afacere și intrați în joc. Veți aplica regulile învățate până acum la economie, cu precădere principiile ce privesc profitul și veți încerca să câștigați. Nu pierdeți din vedere marele obiectiv și nu uitați să vă și distrați pe drumul spre marele vis. Veți câștiga, dar veți și pierde.
Ce trebuie să faceți la final? Veți analiza 3 situații care v-au tras în jos sau chiar v-au făcut să pierdeți astfel: constatați greșeala, o înțelegeți (încercați să vă dați seama de ce s-a ajuns la acel rezultat negativ), iar apoi găsiți și o soluție pentru a depăși situația dacă vă veți afla din nou în ea.
Spre exemplu: Am ajuns în faliment. De ce? M-am împrumutat prea mult pentru o nouă investiție. Data viitoare, când voi cumpăra un complex de apartamente, voi investi și bani proprii, nu doar bani împrumutați de la bancă. Trebuie să am grijă ca suma și dobânda aferentă ce trebuie plătite la bancă să nu depășească veniturile obținute din închirierea apartamentelor.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să explice, cu propriile cuvinte, conceptele de venituri, cheltuieli, profit, afacere, factori de producție
Să explice utilitatea cunoștințelor dobândite în școală pentru viața reală
Să explice necesitatea unui proiect pentru atingerea scopului propus
Conștientizarea importanței banilor și a gestionării lor raționale
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii, având acces la un PC/laptop/smarthphone cu internet, vor intra în lumea jocului Cashflow. Își vor face un cont, apoi își vor alege un obiectiv pe termen lung, li se va atribui o profesie care îi va ajuta să câștige banii necesari pentru a începe derularea unei afaceri. Vor fi motivați să câștige banii într-un mod distractiv pentru a-și atinge marele vis. Vor urmări să ajungă cât mai departe, poate chiar să câștige jocul. Vor înțelege mai bine afacerile, vor conștientiza cum ar trebui să procedeze pentru a-și atinge obiectivele.
Accesări: 1.213
Contribuitor: IULIA-ANDREEA LUPU - Facultatea de Drept (2018)
Alte activități pentru: Economie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: soft educațional jocuri
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.