Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba franceză > Clasa a VIII-a >

Raconter ses vacances (Video)

Autor: Alina-Laura Clinciu - Colegiul Național Andrei Șaguna, Brașov (Braşov)

Descriere:

Competența specifică vizată: 4.2. Prezentarea unei activități în scris, utilizând cuvinte de legătură.

Modul concret de organizare și desfășurare a activității de învățare cu ajutorul acestei resurse video:

  • brainstorming pornind de la întrebarea Cum v-ați petrecut vacanța? (eventual folosind un document colaborativ din drive unde fiecare să scrie sau o tablă interactivă)
  • punere în comun în clasă și online- cu remarci/ corecturi/ recapitulări orale
  • vizionarea resursei a doua oră – vizionarea a doua oară a resursei
  • un sondaj de tip mentimeter pentru a ne asigura că documentul a fost înțeles
  • apoi sarcina de lucru care va fi externalizată prin depunerea ei într-un padlet colaborativ
  • interevaluare.

Modul de organizare a activității: preponderent individual – prin contribuția la documentele colaborative și apoi prin producția proprie, dar și în grup la final ca activitate de interevaluare.

Modul de valorificare a resursei educaționale propuse: resursa este utilizată ca document declanșator, dar și ca o sinteză în vederea realizării producției scrise.

Resurse de timp estimate: două ore de 50 minute

Activitatea poate fi privită ca o lecție de sistematizare scrisă, fiecare din elementele prezentate în resursă ( gramaticale, lexicale, discursive) contribuie la formarea și exersarea competenței vizate. Astfel, fiecare slide al prezentării poate fi folosit individual pentru abordarea separată a unor teme precum : prepozițiile plus nume de țări și orașe, exprimarea sentimentelor, lexicul legat de mijloace de transport, locuri, activități de timp liber etc.

Resursa educațională poate fi dezvoltată prin adăugarea de voce – pentru a învinge distanțele fizice și sociale (vocea profesorului suplinește oarecum distanțarea), se pot adăuga pentru clasele mai mici exerciții de completare de texte lacunare pentru a exersa lexicul / verbele la timpuri trecute, redactare de texte pe baza unor stimuli vizuali/ imagini, ordonarea unor fraze pentru a reconstitui un text, exerciții de scriere colectivă( tot la clasa a 8-a), de realizare a unor albume/ trailere folosind diverse aplicații- animoto etc.

Poate fi folosită și la ore de alte limbi moderne prin traducere, sau chiar la dirigenție în activități colaborative, de spargere a gheții.

Tipul resursei: Video
Limba resursei: Franceză

Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba franceză

Competență generală: 4. Redactarea de mesaje simple în situaţii de comunicare uzuală
Competența specifică vizată prioritar: 4. Redactarea de mesaje simple în situaţii de comunicare uzuală


Legătura web către resursă: https://animoto.com/play/Z3hR2aWS19HsutgaCRHPjQ
Accesări: 525

Propunător: Alina-Laura Clinciu - Colegiul Național Andrei Șaguna, Brașov (Braşov)
Data validării: 23 februarie 2021

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite