Sarcina de lucru pentru elevi:
În grupe de 2-3 elevi, realizați un test grilă pentru colegii de clasă cu întrebări pe baza lecției studiate (Marile descoperiri ale europenilor (II) Consecințe asupra vieții oamenilor), folosind site-ul https://www.genial.ly. Inserați imagini și efecte speciale, pentru a face testul cât mai atractiv de parcurs.
Testul trebuie să conțină 3 întrebări. Fiecare întrebare trebuie să aibă 3 variante de răspuns, dintre care unul singur corect.
Ora viitoare (săptămâna ulterioară creării testelor) fiecare dintre voi va primi și va rezolva unul dintre testele colegilor.
Omologată ca resursă pentru învățământul gimnazial: rezoluția Ministerului Educației Naționale nr. 36.645/30.09.2019
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– date fiind informațiile prezentate în cadrul lecției, să poată diferenția aria geografică a imperiilor coloniale;
– date fiind informațiile prezentate, să poată exprima în propriile cuvinte procesul ce a avut loc în secolele al XV-lea, al XVI-lea și al XVII-lea, astfel încât să poată elabora itemi relevanți;
– să poată stabili ordinea cronologică a evenimentelor prin care s-au format imperiile coloniale;
– să poată identifica, pe baza explicațiilor oferite în cadrul lecției și a îndeplinirii sarcinii de lucru, schimbările intervenite în Europa și consecințele acestora asupra vieții oamenilor.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii se împart în grupe de 2-3. Pe grupe, redactează un set de 3 întrebări (itemi), preferabil câte o întrebare din fiecare subtemă abordată în cadrul lecției (Europa domină lumea; Imperii coloniale; Schimbări în Europa). Pentru fiecare item, elevii elaborează, negociază și aleg 3 răspunsuri posibile, dintre care unul singur corect. Exemplu de item: Ce i-a avantajat cel mai mult pe negustorii din statele cu porturi deschise către Oceanul Atlantic? a) apariția imperiilor coloniale; b) dezvoltarea comerțului; c) Tratatul de la Tordesillas. Ulterior stabilirii itemilor, fiecare grupă, folosind site-ul: https://www.genial.ly/en va crea un test grilă, folosind reprezentări vizuale relevante pentru a face testul cât mai atractiv de parcurs de către colegi. Elevii vor nota baremul într-un document separat pe care îl vor prezenta profesorului.
Accesări: 2.038
Contribuitor: Theodora-Maria Anghelescu - Facultatea de Drept (2018)
Alte activități pentru: Istorie Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Genially
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.