Sarcina de lucru pentru elevi:
Știrea zilei:
Astăzi veți asculta o poveste frumoasă despre prietenie: Povestea celor trei fluturi. Povestea abordează tema egalității dintre oameni. Veți intra pe site și veți răspunde la întrebări, fără să vă grăbiți. Veți exersa astfel cititul și veți descoperi cum se comportă prietenii unii cu ceilalți, voi observa cât de atenți ați fost și vă veți relaxa la final ascultând Valsul Fluturilor. Introduc datele necesare pentru a intra pe pagina Livresq library.livresq.com/view/5ecb985fc0161926d66d025f.
Meniul arată astfel:
Povestea celor trei fluturi
Prietenia
Observă fluturii!
Quiz
Valsul fluturilor
Sarcina 1 și 2: Copiii ascultă povestea iar la final, sub forma unui „acordeon”, sub fiecare afirmație au câteva elemente esențiale.
“Erau odată trei fluturi. Unul alb, unul roșu și unul galben. Cei trei erau supărați fiindcă… a venit ploaia și nu aveau unde să se ascundă. Au zburat către o lalea galbenă care i-a refuzat spunând că nu îi va primi decât pe fluturii de culoare asemănătoare ei, pe cel alb nu îl va primi. Cei trei prieteni au plecat refuzând laleaua pentru fratele lor alb. Ajung în dreptul unui crin unde primesc același răspuns, îl va ascunde de ploaie doar pe cel alb, asemănător ei. Cei trei prieteni țineau mult unul la celălalt așa că au plecat. Soarele îi privește dintre nori și…zâmbește când vede cât de uniți sunt cei trei prieteni. Așa că… iese dintre nori și alungă ploaia.”
Toate aceste informații, continuări ale propozițiilor, elevii le descoperă tastând semnul plus.
Sarcina 3: Quiz
Elevii au de răspuns la întrebări din conținutul poveștii audiat, având un scor care trebuie realizat pentru a putea trece mai departe. Aceștia pot citi întrebările și variantele de răspuns, mergând ori de câte ori este necesar înapoi în poveste.
Sarcina 4: Elevii observă fluturii intrând în galeria de imagini. Am colorat în roșu butonul de DAȚI CLICK AICI! Așa că elevii pot intra foarte ușor și pot observa cât de diferiți sunt fluturii, punând accent pe ceea ce ne face unici. Toți suntem unici, dar egali în același timp.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Competențe specifice (CLR):
1.1. Identificarea unor trăsături personale elementare;
1.3. Recunoașterea asemănărilor și deosebirilor dintre sine și ceilalți după criterii simple;
2.1. Recunoașterea emoțiilor de bază raportate la experiențele de viață trăite;
3.2. Aplicarea unor tehnici simple care sprijină învățarea și succesul școlar.
Competențe integrate:
(CLR) 2.2. Transmiterea unor informații referitoare la sine și la universul apropiat, prin mesaje scurte;
(MM) 3.1. Manifestarea liberă, adecvată prin muzică;
Obiective operaționale:
Să manifeste toleranță față de oameni sau situații întâlnite în poveste
Să descifreze mesajul transmis de cei trei fluturași
Să manifeste interes pentru înțelegerea şi aplicarea cunoștințelor învățate;
Să răspundă întrebărilor pe baza textului
Să observe fluturii și faptul că ei sunt diferiți la fel ca și noi, oamenii
(ODD): Reducerea inegalităților
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii intră pe grupul clasei noastre: Clasa buburuzelor. Este un grup privat pe rețeaua de socializare Facebook. Primesc toate datele necesare pentru introducerea în activitatea de azi. Rezolvă, pe rând, sarcinile de lucru propuse, cu ajutorul cadrului didactic (dacă este o activitate în clasa online) sau al părinților (dacă este o temă pentru acasă). Activitatea se încheie vizionând Valsul Fluturilor, lăsând elevii să admire fluturii, să se relaxeze și să conștientizeze mesajul poveștii de azi.
Accesări: 1.710
Contribuitor: Gabriela Dobraniș - Școala Gimnazială, Ungureni (Bacău) (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: Livresq
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.