Sarcina de lucru pentru elevi:
Ca temă pentru acasă, vizualizați filmul interactiv pe care vi l-am pregătit (se dă linkul la un film editat de profesor în Edpuzzle). Pe parcurs, răspundeți la întrebările integrate în film, utilizând spațiul de răspuns dedicat.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice care este primul tip de memorie utilizată.
Să prevadă două posibile cauze ale procesului de uitare.
Să identifice cei 5 factori care influențează memoria.
Să analizeze modul în care cei 5 factorii îi influențează propria memorie, dând câte un exemplu din viața personală pentru fiecare factor.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
După predarea lecției ce vizează memoria, acest link va fi pus la dispoziția elevilor și va putea fi folosit cu mai multe scopuri: ajutarea celor care au lipsit de la lecție să fie în pas cu materia predată, facilitarea întelegerii mai în profunzime a lecției pentru cei care au participat și recapitularea pentru testul de la sfârșitul semestrului. Astfel, elevii vor putea utiliza link-ul de mai multe ori pentru a înțelege mai bine lecția. Link-ul conține un filmuleț de aproximativ 4 minute cu elemente de bază ale lecției despre procesul memoriei. În timpul parcurgerii filmulețului, vor apărea diferite întrebări deschise sau cu posibile răspunsuri din care să aleagă, care vor facilita procesul de învățare. Aceste întrebări au la bază atât materialul teoretic al lecției, cât și propria experiență a elevului, acesta fiind încurajat să se folosească de propriile amintiri pentru a înțelege procesul memoriei, dar și să folosească elementele teoretice pentru a pune în practică un plac de acțiune ce vizează propriul proces de memorie. Exemplu al întrebărilor prezente: Care este prima memorie utilizată? - Elevii vor avea 3 opțiuni de alegere pentru răspuns. Ți s-a întâmplat să uiți lucruri? Care crezi că sunt două posibile cauze pentru care se întâmplă asta? -Întrebare deschisă la care elevii vor răspunde conform propriei intuiții, după care în filmuleț vor afla informația. Care sunt factorii care influențează memoria? - Aici elevii vor avea o listă de mai mulți posibili factori din care vor alege răspunsul corect. Ținând cont de metodele de îmbunătățire ale memoriei, analizează prin ce aspect ai putea îmbunătății propria memorie. Dă câte un exemplu pentru fiecare modalitate. - Elevii vor concepe un plan de acțiune pentru îmbunătățirea propriei memorii, prin exemple.
Accesări: 1.097
Contribuitor: Beatrice Alexandra Tărăpoancă - Facultatea de Psihologie (2018)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Edpuzzle
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.