Sarcina de lucru pentru elevi:
În grupe de cinci elevi, realizați un suport vizual colaborativ (folosind opțiunea Google Slides din Drive), pe care îl veți prezenta la finalizare celorlalte grupe. Pentru elementele de conținut, veți avea în vedere următoarele repere:
1. un slide destinat personajelor care iau parte la acțiune, precizând cel puțin o trăsătură relevantă a fiecăruia;
2. un slide pentru cronotop și elementele de intertextualitate („Portretul lui Dorian Grey”, „Luceafărul” etc.)
3. două slideuri destinate simbolurilor și interpretării acestora (cel puțin trei);
4. două sliduri destinate scenei semnificative: unul va conține fragmentul de text, iar al doilea comentarea acestuia;
5. două slideuri destinate strigoiului (credințe, superstiții românești conectate cu textul).
Pentru realizare, veți avea în vedere ca toate elementele de conținut să fie conectate cu imagini (cel puțin una pentru fiecare slide), hyperlink către materiale audio-video (cel puțin două pentru întreg materialul), inserarea unui element de tip diagramă (recomandabil pentru cronotop – Timeline sau personaje – Relationship, Hierarchy)
În realizarea materialului, veți împărți sarcinile de lucru în cadrul echipei.
Materialul va fi evaluat de către colegii de clasă pe baza următoarelor criterii:
1. existența tuturor elementelor de conținut – 8 puncte
2. corectitudinea elementelor de conținut: 8 puncte – trăsăturile personajelor, 4 puncte – cronotop, 4 puncte – intertextualitate, 8 puncte – interpretarea simbolurilor; 2 puncte -selectarea unei scene relevante; 8 puncte -comentarea secvenței semnificative, 8 puncte – conectarea credințelor în strigoi cu textul;
3. inserarea imaginilor, a materialelor audio-video, a diagramei – 30 de puncte.
Veți primi 20 de puncte din oficiu.
Veți lucra în timpul orei 30 de minute, apoi veți continua acasă. Veți folosi ca surse manualul, caietul, alte materiale auxiliare găsite pe internet etc.
Succes!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice elementele de intertextualitate dintr-un text dat
Să interpreteze semnificația simbolurilor din opere literare
Să comenteze, cu cuvinte proprii, scene semnificative din opere literare
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii (1) vor lucra colaborativ, integrând elementele de conținut în Google Slides; (2) vor prezenta personajele operei și cel puțin o trăsătură definitorie a fiecăruia; (3) vor identifica cronotopul și elementele de intertextualitate; (4) vor interpreta semnificația a cel puțin patru simboluri: oglinda, camera, trăsura, scara, focul, mirosul violetelor etc.; (5) vor comenta o scenă semnificativă; (6) vor realiza conexiuni cu credințele și superstițiile legate de existența strigoiului.
Accesări: 874
Contribuitor: Mihaela-Alina Chiribău-Albu - Colegiul Național de Artă Octav Băncilă, Iași (2021)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a IX-a
Alte activități care utilizează: Google Slides
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.