Sarcina de lucru pentru elevi:
Copii, pentru o mai bună înțelegere a lecției predate astăzi, am rugămintea ca până data viitoare când ne întâlnim să faceți o temă pentru acasă mai deosebită. Este inedită, deoarece nu trebuie să o notați pe caiet sau să o prezentați săptămâna viitoare. Pentru a o rezolva, veți avea nevoie de telefonul mobil, tableta, laptopul sau calculatorul.
Astfel, veți avea de pregătit un chestionar, utilizând Google Forms.
Vă ofer eu un exemplu. Pe tablă este un link pe care vă rog să îl notați. Acasă, când veți accesa link-ul, trebuie să vă scrieți numele complet, așa cum este în catalog, și clasa. Vor fi șapte întrebări despre percepție, iar voi va trebui să completați cu răspunsul corect. Vă puteți folosi, bineînțeles, de manual sau de notițele pe care le-ați luat astăzi. Pentru a vă evalua răspunsurile, la sfârșitul chestionarului apăsați pe butonul „Trimiteți”.
Voi va trebui să realizați un chestionar-test similar, în Google Forms, cu 5 itemi, pe tema Percepția, și să trimiteți linkul pe grupul clasei.
Pentru orice neclaritate aveți legat de acest Google Forms, vă stau la dispoziție. Sau puteți întreba profesorul de la disciplina TIC.
Link la exemplu: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSfx65QYFZoWSy3nLnEE9YVG-phDy0fKOPGkZSUj0pGBuo4Cmg/viewform?vc=0&c=0&w=1
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să construiască trei exemple de situații cotidiene în care se folosește percepția.
Să sintetizeze într-un text de cinci rânduri proprietățile percepției.
Să compare senzația și percepția prin intermediul a două asemănări și a două deosebiri.
Să enunțe două condiții ce trebuie îndeplinite pentru ca imaginea perceptivă să fie clară și completă.
Să numească cele șase legi ale percepției.
Să construiască cel puțin un exemplu pentru fiecare dintre cele șase legi ale percepției.
Să definească iluzia perceptivă.
Să argumenteze de ce este important spiritul de observație în viața de zi cu zi, într-un text de maximum zece rânduri.
Să creeze situații-problemă pe teme din Psihologie.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor accesa linkul și își vor trece numele complet și clasa. Vor utiliza manualul, caietul sau site-uri de specialitate pentru a rezolva tema. Durata de lucru disponibilă pentru realizarea acestei teme pentru acasă este de o săptămână de la primirea linkului. După o săptămână, acesta nu mai primește răspunsuri. Durata de lucru propriu-zisă pentru această activitate este de 35-40 de minute. Elevii vor selecta informații relevante și vor da exemple concordante. De asemenea, vor trimite tema completă, fără exerciții nerezolvate. Vom discuta în următoarea oră tema și elevii își vor nota răspunsurile corecte. La rândul lor, elevii vor realiza un test pentru colegii lor, cu 5 itemi, utilizând Google Forms. Vom dezbate dacă această experiență li s-a părut utilă și dacă doresc să recurgem la ea și în viitor.
Accesări: 1.269
Contribuitor: Nona Pârvulescu - Facultatea de Psihologie (2018)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Google Forms
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.