Sarcina de lucru pentru elevi:
Utilizând verbele frazale legate de relații interumane studiate la clasă:
look up to, fall for, fall out, make up, put up with, put down, settle down, slit up, stand up to, talk into, talk out of, work out, drift apart, go out, hit it off, ask somebody out, look down on, break down, bring somebody down, call on somebody, care for somebody, catch up with somebody, cheer somebody up, count on, rely on, get along, get back with somebody, get together, give in
și aplicația online prezentată la oră, numită Popplet , scrieți o scurtă povestire care să aibă ca temă principală familia. În ordine alfabetică, fiecare elev va contribui cu un paragraf (5-7 propoziții) care să continue și să se lege logic de paragraful adăugat anterior de un alt coleg.
Povestea trebuie să respecte cele 5 momente ale subiectului: expozițiune, intrigă, desfășurarea acțiunii, punctul culminant și deznodământul.
Povestea începe cu următoarea propoziție, preluată din Anna Karenina, de Lev Tolstoi: Happy families are all alike; every unhappy family is unhappy in its own way.
În ora următoare, fiecare elev va citi partea adăugată de el pentru a asculta povestea în întregime și vom discuta pe baza ei părțile preferate ale fiecăruia sau comentariile constructive pe care le aveți de adăugat.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să creeze, în limba engleză, un paragraf (5-7 propoziții) pe o temă dată
Să utilizeze timpurile verbale din limba engleză
Să exprime idei coerente și corecte în limba engleză
Să utilizeze verbe frazale
Să creeze, în cooperare, un text omogen semantic
Să analizeze texte în limba engleză
Să își adapteze stilul de exprimare (în engleză) în funcție de stilul și ideile colegilor
Să adopte elemente de ortografie specifice limbii engleze (citare, dialog etc)
Să pronunțe corect cuvintele în limba engleză
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor crea o scurtă povestire care să le consolideze informația primită de la clasă, creând ei înșiși un context potrivit pentru elementele noi de vocabular. Vor accesa site-ul popplet (https://popplet.com), în care vor găsi o hartă conceptuală în care primul chenar este deja completat de mine cu prima propoziție a compunerii de la care ei vor porni în crearea firului narativ. Vor respecta tema propusă familia, dar vor putea introduce și alte teme care să aibă legătura cu aceasta. Primul pas va fi de a realiza un plan al poveștii pe baza căruia să construiască povestea propriu-zisă. Apoi fiecare, pe rând, într-un chenar nou, în care și-au introdus și numele, își va aduce contribuția prin crearea a 5-7 propoziții în limba engleză. Fiecare elev va utiliza cel puțin un verb frazal învățat și va putea înțelege celelalte verbe frazale din contextul adus de ceilalți colegi. Apoi, pentru a finaliza tema, vor lucra în echipă și se vor ajuta reciproc pentru a crea un text omogen. Își vor da sfaturi, se vor corecta și evalua între ei, își vor aduce sugestii unii altora. După ce povestea va fi gata, va fi citită de toți la clasă pentru a observa că munca în echipă a condus la un produs final satisfăcător. Vor împărtăși gânduri și impresii și se vor putea evalua și autoevalua.
Accesări: 1.150
Contribuitor: Andreea Ilie - Facultatea de Limbi și Literaturi Străine (2018)
Alte activități pentru: Limba engleză Clasa a XII-a
Alte activități care utilizează: Popplet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.