Sarcina de lucru pentru elevi:
Vă grupați în echipe de câte doi*, iar în urma informaților predate și discutate la clasă, se va realiza o schemă a lecției** utilizând aplicația Bubbl.us, urmărindu-se în redactarea acesteia următoarele puncte:
1. Veți folosi casetă colorată pentru a evidenția termenul de servicii si definiția acestuia.
2. Din caseta de servicii, se vor trasa 2 casete separate (căi de comunicație și căi de transport), care vor avea culori diferite, bineînțeles.
3. Se vor clasifica fiecare, în funcție de modul de desfășurare (terestru, acvatic, etc. – folosind notițele din caiet)
4. După categorisirea acestora, se vor trasa alte casetuțe cu 2 exemple din județul de proveniență, cât și un avantaj și dezavantaj pentru fiecare tip de transport.
* dacă numărul elevilor din clasă este impar, se vor putea forma la nevoie și echipe de câte 3 persoane;
** hartă conceptuală – se va explica termenul într-un limbaj accesibil, cât și importanța tehnicii.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1. Să definească noțiunea de servicii.
O2. Să enumere și să clasifice principalele categorii ale căilor de comunicație și de transporturi.
O3. Să exemplifice local fiecare categorie.
O4. Să argumenteze avantaje și dezavantaje pentru fiecare categorie de transport.
O5. Să proiecteze o schemă a lecției, sintetizând și valorificând informațile predate și acumulate la oră.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În vederea realizării sarcinii de lucru, elevii vor ține cont de reperele enunțate. Faptul că sunt 2 persoane, respectiv 3 îi va ajuta în enunțarea exemplelor și avantajelor, ajutându-i astfel să își organizeze atribuțiile, colaborând eficient în echipă. Aplicația bubbl.us este colaborativă (la distanță). Mind mapping-ul este o formă și de feedback pentru profesor, pentru că astfel își va da seama dacă informațiile au fost notate și percepute într-un mod corect la clasă. Acolo unde există inadvertențe se vor clarifica pentru toată lumea. Cum? Vor fi alese 5 echipe la întâmplare care își vor prezenta în 2 minute schema, iar ceilalți colegi vor face adăugiri acolo unde este cazul sau vor discuta impresii - va avea loc un brainstorming, menit să le valorifice atât exemplele, avantajele și dezavantajele scrise, dar și să le lămurească eventuale neclarități. La final, se va face un colaj cu toate schemele, și se vor vota top 3 cele mai corecte, în primul rând, dar și frumos redate estetic (culori, font, încadrare in pagina, etc), urmând ca cele 3 echipe să primească un punct in plus la următoarea notă din catalog.
Accesări: 668
Contribuitor: Andra Maria Simion - Facultatea de Geografie (2021)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.