Sarcina de lucru pentru elevi:
Fă-ți un cont în aplicația Storyjumper, apoi realizează o poveste despre tradițiile și obiceiurile de Paști în familia ta din perspectivă interdisciplinară. În povestea ta vor trebui să se regăsească următoarele elemente:
1. Tradiții religioase și populare de Paști.
2. Povestea ta să aibă un dialog de cel puțin șapte replici.
3. Șapte expresii cu conținut religios
4. Șapte expresii cu conținut specific graiului popular maramureșean
5. Eroul tău rezolvă diverse probleme matematice legate de tradițiile de Paști (ex. Câte ouă trebuie să vopsească dacă are un anumit număr de invitați ….; sau câte forme geometrice pot fi desenate pe un ou … etc.)
6. Două rețele trofice pornind de la rețeta tradițională a drobului de miel
7. Eroul tău vizitează în perioada pascală diferite mănăstiri din Maramureș și le descrie din perspectivă geografică
8. Poze, elemente interactive, fundaluri specifice, tranziții, animații, tot ceea ce crezi pentru a reuși să obții o poveste deosebită. Doamna profesoară și colegii tăi abia așteaptă să-ți asculte/ lectureze povestea, după vacanța de Paști.
9. Înregistrarea vocii tale citind povestea cu opțiunea aplicației.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1.2. Sintetizarea principalelor îndatoriri ale unui creștin, pe baza valorificării unor situații din viața cotidiană, a exemplelor unor persoane din Biblie și a unor sfinți
1.3. Analizarea modului în care sunt aplicate reguli de comportament moral-creștin, în diferite contexte de viață familiare
3.1. Analizarea semnificației unor evenimente religioase din viața comunității apropiate și a societății
3.2. Prezentarea importanței unor sărbători și evenimente cu conținuturi și semnificații religioase, din viața creștinilor
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor urma instrucțiunile date de către profesor. Elevii au abilitățile și cunoștințele necesare pentru a realiza o poveste în Storyjumper, această aplicație fiind utilizată anterior pentru teme sau în cadrul unor proiecte mai ample. Întâi se vor autentifica în contul lor și vor alege fundaluri, elemente interactive și poze. Pot încărca poze personale cu familia, dacă doresc și dacă li se permite de către părinți. Valoarea adăugată constă în îmbunătățirea abilităților digitale și dezvoltarea și stimularea creativității.
Accesări: 485
Contribuitor: Cornelia Liliana Ignat - Școala Gimnazială Alexandru Ioan Cuza, Baia Mare (2022)
Alte activități pentru: Religie/ Istoria religiilor Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: StoryJumper
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.