Sarcina de lucru pentru elevi:
După o scurtă călătorie imaginară prin continentul Europa, alegeți o țară pe care v-ar plăcea să o vizitați sau pe care ați vizitat-o deja.
Selectați informații din diferite surse: din mediul online, din experiența personală, în cazul în care ați călătorit în țara respectivă, sau din cunoștințele dobândite la alte discipline studiate, care să descrie particularitățile geografice ale țării respective: relief, hidrografie, climă, vegetație, faună, activități economice, transporturi, obiective turistice.
Cu ajutorul aplicației WordArt, aplicație pe care ați mai folosit-o și la alte discipline, realizați „un nor de cuvinte” cu tema „Călător prin Europa”, înscriind cuvintele cheie, care în opinia voastră, definesc țara pe care ați ales să o prezentați, fără să o denumiți.
Îmi veți trimite linkul, iar ora următoare, cu ajutorul videoproiectorului, le vom vizualiza împreună, încercând să descoperim țara care „se ascunde în spatele fiecărui nor”.
Timp de lucru: o săptămână.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să utilizeze corect termenii geografici;
– să exploreze surse variate de informare;
– să prezinte elementele referitoare la diversitatea naturală și umană a spațiului geografic;
– să identifice elementele reprezentate pe suporturi cartografice, cu ajutorul legendei;
– să descrie particularitățile țărilor europene, folosind și cunoștințele dobândite la alte discipline.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor utiliza suporturi educative variate pentru a culege cât mai multe informații despre țara pe care au ales-o spre prezentare, apoi vor selecta cele mai relevante informații despre țara respectivă și vor trece la integrarea acestora în aplicația WordArt. Timpul de lucru este de o săptămână, până la ora următoare de geografie, când fiecare elev își va susține tema realizată, iar colegii vor trebui să recunoască numele țării din fiecare prezentare. Tema propusă oferă elevilor posibilitatea de a explora și a descoperi elementele referitoare la diversitatea naturală și umană a spațiului geografic european.
Accesări: 563
Contribuitor: Angela Danu - Școala Gimnazială Domnița Maria, Bacău (2022)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Wordle WordClouds WordArt
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.