Descriere:
Resursa propusă este un exercițiu-joc ce presupune identificarea poziției sunetului „n” (poziție inițială/ poziție finală) în cuvinte rostite clar. Identificarea sunetului nou (în cazul de față sunetul „n”) este o etapă importantă a metodei fonetice analitico-sintetice, metodă pe care o utilizăm în predarea-învățarea citit-scrisului.
La clasa pregătitoare este esențială dezvoltarea auzului fonematic, iar elevii au nevoie de contexte adecvate, variate pentru exersarea acestuia. Resursa propusă răspunde nevoilor elevilor mici, prin caracterul ludic al cerinței și imaginile sugestive incluse în conținutul acesteia.
Acest exercițiu poate fi folosit atât pentru exersare, cât și pentru evaluarea formativă.
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa pregătitoare
Disciplina: Comunicare în limba română
Competență generală: 1. Receptarea de mesaje orale în contexte de comunicare cunoscute
Competența specifică vizată prioritar: 1.3.. Identificarea sunetului iniţial şi/ sau final dintr-un cuvânt, a silabelor şi a cuvintelor din propoziţii rostite clar şi rar
Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/37310843
Accesări: 336
Propunător: Mihaela Mărculescu - Școala Gimnazială Nr. 4 Elena Donici Cantacuzino, Pucioasa (Dâmboviţa)
Data validării: 6 noiembrie 2022
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.