Sarcina de lucru pentru elevi:
Rezolvă puzzle-urile din linkul pe care l-am trimis pe Classroom. Încearcă să îmi depășești timpul.
Salvează rezolvarea (care afișează și timpul de lucru), și încarcă în Classroom captura de ecran.
https://www.jigsawplanet.com/Gabipanghi/grupa-mare?authkey=0227dc5ee485cac7d35cb0e4b3ee79d0
Dacă unul dintre colegii tăi a rezolvat mai repede decât tine, poți să îl întreci și să rezolvi același puzzle cu mai multe piese – în acest moment, toate cele șase imagini din albumul „Grupa mare” au câte șase piese. Încearcă sa rezolvi aceste imagini cu 9 piese.
Povestește părinților tăi aspecte din ziua pe care ai petrecut-o la grădiniță în ziua în care a fost realizată fotografia din fiecare puzzle.
Încarcă în Classroom o fotografie cu tine rezolvând acest puzzle. Săptămâna următoare, la grădiniță, vom deschide linkul și vom stabili câștigătorul/ câștigătorii.
Cel/ Cei care au câștigat vor putea să rezolve puzzle cu fotografia pe care a încărcat-o.
Spor la lucru!
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
În urma desfășurării acestei activități, copiii vor fi capabili:
– Să își coordoneze mișcările în spațiu: aranjând piesele în mod corespunzător, își dezvoltă orientarea în spațiu și coordonarea.
– Să acorde atenție mai multor factori simultan: forma elementului, imaginea, succesiunea de asamblare, rezultatul muncii. Acest lucru va ajuta copilul în viitor să aleagă metodele corecte de rezolvare a sarcinilor, ținând cont de mai multe elemente.
– Să își pună la contribuție imaginația. Copilul trebuie să-și imagineze ceea ce asamblează, iar în timpul asamblării puzzle-ului să păstreze imaginea în minte și să compare cu ceea ce face.
– Să ia propriile decizii, să caute un răspuns fără ajutorul unui adult. Libertate totală de a acționa independent îl ajută să creadă în propriile forțe. În viitor, copilul va fi capabil să ia cu ușurință propriile decizii.
– Să își canalizeze și să mențină atenția. În timpul asamblării imaginii, copilul învață să nu fie absent de la procesul de joc, ci să se concentreze la momente importante. Acest fapt îi va fi util la școală și mai târziu în viață.
– Să facă apel la memoria de scurtă durată și de lungă durată. Puzzle-urile creează uneori dificultăți chiar și pentru adulți. Acest joc ajută copii să memoreze și să opereze cu cantități mari de informații, care leagă rezultatul de imaginea originală.
– Să își extindă orizontul. Deseori, imaginile jocului de puzzle reprezintă poze a unor locuri binecunoscute, atracții turistice și orașe precum și reproduceri ale unor artiști celebri. Grație acestor imagini, copilul învață numele artiștilor, denumiri, orașe și alte lucruri utile. Astfel cunoștințele copilului se dezvoltă chiar și în timpul jocului.
– Să își îmbunătățească comunicarea cu părinții. În timpul asamblării pieselor de puzzle, copilul se relaxează și devine mai comunicativ. Activitatea ludică este un prilej de petrecere a timpului împreună, într-o activitate simplă de învățare.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Copiii vor rezolva puzzle-urile de șase piese; activitatea o vor face individual, cu minim ajutor din partea părinților. Vor povesti părinților aspecte legate de ziua petrecută la grădinița, când au pus murături, zi din care fac parte imaginile cuprinse în albumul „Grupa mare” din aplicația Jigsaw Planet: https://www.jigsawplanet.com/Gabipanghi/grupa-mare?authkey=0227dc5ee485cac7d35cb0e4b3ee79d0
Accesări: 821
Contribuitor: Gabriela Gîsă - Grădinița cu Program Prelungit Nr. 232, București (2022)
Alte activități pentru: TIC Cultură civică Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: Jigsaw Planet
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.