Sarcina de lucru pentru elevi:
Caracterizați personajul principal din nuvela Moara cu noroc de Ioan Slavici, folosind o aplicație, la alegere: MindMeister (hartă conceptuală), Voki (avatar virtual) sau Canva (în formă de film/ suport multimodal).
Pentru documentare, puteți utiliza și surse precum https://eduboom.ro/video/1718/Ioan-Slavici-caracterizarea-personajului-din-nuvela-Moara-cu-noroc
Linkul caracterizării va fi postat pe avizierul clasei, pentru a fi evaluat de colegi, cea mai interesantă prezentare urmând sa fie postată pe site-ul școlii.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– Să prezinte modalitățile de caracterizare a personajului
– Să identifice trăsăturile fizice și morale ale personajului principal
– Să realizeze o paralela între două personaje din text
– Să justifice încadrarea personajului într-o tipologie
– Să își îmbogățească experiența de viață prin organizarea unui sistem de valori
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii vor avea la dispoziție o săptămână pentru a realiza sarcina de lucru. Pentru realizarea acesteia, elevii parcurg fișele cu citate semnificative privind statutul social, psihologic și moral al personajului, și accesează linkul https://eduboom.ro/video/1718/Ioan-Slavici-caracterizarea-personajului-din-nuvela-Moara-cu-noroc, care le va oferi posibilitatea sa afle mai multe informații despre temă, într-o manieră ludică și practică. Sarcina de lucru presupune crearea unui avatar, a unei prezentări multimedia (film) sau a unei hărți conceptuale (metoda de lucru va fi aleasa în funcție de preferințele elevilor) care să ilustreze trăsăturile fizice și morale ale personajului ales, identificate prin intermediul celor două modalități de caracterizare. După încadrarea personajului într-o tipologie, vor prezenta relația dintre doua personaje, evidențiată prin intermediul unei secvențe semnificative. După diferențierea aspectelor pozitive de cele negative, elevii își vor exprima opinia cu privire la valorile morale cultivate și își vor organiza propriul sistem de valori Prin intermediul activității, se urmărește dezvoltarea imaginației, a spiritului critic și capacității de a-și exprima propria opinie. Linkul caracterizării va fi postat pe avizierul clasei (Padlet), pentru a fi evaluat de colegi, cea mai interesantă prezentare urmând sa fie postată pe site-ul școlii.
Accesări: 774
Contribuitor: Marinela Viorica Farcaș - Liceul Tehnologic Constantin Bursan, Hunedoara (2022)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Voki Mindmeister Eduboom Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.