Sarcina de lucru pentru elevi:
Împărțiți în grupe de câte 4-5 elevi, vizionați videoclipul despre gândirea critică de la Ted-Ed (https://youtu.be/dItUGF8GdTw).
După ce vizionați videoclipul, alegeți un mit din psihologie din lista următoare:
- Astrologia prezice în mod nearbitrar trăsăturile de personalitate ale oamenilor
- Psihoterapia este doar pentru cei care au probleme psihice
- Ne folosim doar 10% din creier
- Opusurile se atrag
- „Brainstorming-ul” dă rezultate mai bune dacă le cerem oamenilor să genereze idei pe cont propriu
- Copiii nu pot suferi de depresie majoră.
Odată ce ați înțeles care sunt cele 5 tehnici ale gândirii critice prezentate în video, gândiți-vă cum le-ați aplica în demascarea mitului pe care vi l-ați ales.
Creați un comic (bandă desenată digitală) cu ajutorul aplicației Pixton – pixton.com (sau Toondoo, PowToon, Stripcreator, Storyboard that, PanelJam, Toontastic, etc.) în care să explicați punctual, cu ajutorul avatarului vostru, de ce una dintre afirmațiile de mai sus este un mit. Explicația trebuie să fie documentată; listați și site-urile folosite drept suport în documentare atunci când încărcați comicul în Classroom.
Timp de lucru: două săptămâni
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să enumere 5 tehnici ale gândirii critice;
2. Să analizeze critic informațiile găsite pe internet în vederea elaborării unei explicații despre adevărul din spatele mitului;
3. Să aplice conceptele teoretice predate la curs în diverse situații;
4. Să își folosească creativitatea pentru a prezenta într-o manieră originală informații cu caracter științific din psihologie.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Elevii au ca temă de realizat un comic virtual, folosind aplicația Pixton. Aceștia o să învețe despre tehnicile gândirii critice urmărind un videoclip, informații care îi ajută pe aceștia să înțeleagă mai multe despre rolul gândirii și să își consolideze cunoștințele acumulate la cursul teoretic despre gândire. Elevii trebuie să discute despre un mit din psihologie, în care cu ajutorul tehnicilor gândirii critice și a documentării despre adevărul din spatele mitului, să poată realiza un comic în care să explice ce au învățat într-o manieră clară și coerentă. În documentare, vor vizita câteva dintre resursele online recomandate de către profesor, luând notițe și structurând informațiile. Vor compara informațiile din surse diferite, elaborând un text sintetic care prezintă contribuția literaturii de specialitate, evidențiind astfel importanța gândirii critice în acumularea informațiilor. Ulterior, vor structura și prezenta informațiile prin intermediul unui comic, pentru a le accesa creativitatea. Aceste două linkuri vor fi inserate în classroom și se va crea o secțiune în care elevii să îsi încarce comicurile, urmând a fi citite de toţi colegii şi prezentate la oră pentru a discuta pe baza acestor mituri și pentru a înțelege importanța gândiri critice în selectarea informațiilor și a surselor cu caracter științific.
Accesări: 667
Contribuitor: Ana Georgescu - Facultatea de Psihologie (2022)
Alte activități pentru: Psihologie Clasa a X-a
Alte activități care utilizează: Toontastic Toondoo PowToon Pixton Google Classroom
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.