Sarcina de lucru pentru elevi:
Colectivul de elevi este împărțit în 4 grupe de lucru, fiecare grupă va nominaliza un reprezentant care va ține legătura în permanentă cu profesorul și laborantul de biologie, folosind grupurile de whatsapp aferente fiecărei echipe.
Cu o zi înainte de activitate, fiecare reprezentant va primi pe email aceleași coordonate GPS (Grădina Botanică „Dimitrie Brandza” 44 26 12 N și 26 03 51 E). Reprezentantul va transmite pe whatsapp coordonatele și, folosind aplicația Google Earth, vor stabili împreună locul investigației.
În ziua dedicată studiului de investigație, grupele de lucru se vor întâlni la locație cu profesorul și laborantul de biologie, aceștia împart echipamentele elevilor: hârtie de PH, lupă, busolă, binoclu, fluier, recipiente de plastic, pelerină de ploaie etc. Profesorul explică regulile de protecție, iar elevii primesc pe whatsapp formularul Google Forms care trebuie completat pe parcursul expediției.
Elevii vor folosi informațiile din grupul de whatsapp drept bază de date, iar ulterior vor completa formularul (document colaborativ online). Vor avea un document colaborativ per grup de elevi, iar calificativul se va acorda pe echipă.
La următoarea ora de curs, grupele prezintă pe rând rezultatele.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
O1- Să identifice factorii fără viață dintr-un lac. Obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev identifică minimum un factor fără viață care intră în alcătuirea unui lac.
O2- Să recunoască factorii care alcătuiesc biocenoza unui lac. Obiectivul se consideră realizat dacă fiecare elev identifică minimum 3 factori cu viață care se regăsesc în biocenoza unui lac.
O3- Să completeze raportul de observație cu datele rezultate în urma desfășurării activității de investigare pe teren (plantele, animalele descoperite și multitudinea factorilor de mediu).
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Valoare adăugată: Acest scenariu didactic urmărește organizarea unei activități practice care determină formarea de competențe cheie/ transversale cum ar fi: competențe tehnologice (înregistrarea datelor și măsurarea factorilor abiotici), matematice, competențe digitale(fotografierea viețuitoarelor) și comunicare în limba română (prezentarea rezultatelor investigației).
Accesări: 452
Contribuitor: George-Marius Mirea - Facultatea de Biologie (2023)
Alte activități pentru: Biologie Clasa a V-a
Alte activități care utilizează: Whatsapp simulări GPS Google Sheets Google Earth
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.