Sarcina de lucru pentru elevi:
Pentru a crea un colaj digital inspirat din natură, elevii trebuie să urmeze următorii pași:
1. Descărcați o aplicație de editare foto pe smartphone sau tabletă.
2. Căutați imagini inspirate din natură, cum ar fi flori, copaci, animale, pe internet sau faceți propriile fotografii.
3. Încărcați imaginile în aplicația de editare foto și utilizați diferite instrumente de editare, cum ar fi tăierea, ajustarea culorilor și adăugarea de efecte speciale, pentru a crea un colaj digital.
4. Adăugați un titlu creativ și salvați colajul digital.
5. Împărtășiți colajul digital cu clasa, prin intermediul platformei de învățare online sau a unui proiector în timpul unei prezentări.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
– să utilizeze tehnologia de editare foto;
– să exploreze diferite instrumente de editare pentru a crea un colaj digital;
– să organizeze tematic imagini (digitale) inspirate din natură;
– să încarce fotografiile/ imaginile colectate în aplicația de editare foto;
– să utilizeze instrumente de editare foto, cum ar fi tăierea, ajustarea culorilor și adăugarea de efecte speciale, pentru a crea un colaj digital estetic plăcut și coerent;
– să creeze un colaj digital unic și personal prin alegerea imaginilor și editarea lor într-un mod creativ;
– să colaboreze cu colegii, prin împărtășirea și discutarea colajelor digitale create;
– să prezinte lucrarea într-un mod coerent și convingător, în timpul unei prezentări sau a unei discuții în clasă.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Mă aștept ca elevii de clasa a IV-a să abordeze sarcina de lucru „Crearea unei colaje digitale utilizând tehnologia de editare foto” cu entuziasm și interes. Deși pot fi necesare îndrumări și explicații suplimentare, elevii de clasa a IV-a sunt în general capabili să înțeleagă conceptele de bază ale editării foto și să utilizeze tehnologia digitală într-un mod intuitiv. În timpul rezolvării sarcinii, elevii ar trebui să demonstreze abilități de colectare și selecție a imaginilor, de utilizare a diferitelor instrumente de editare foto și de aplicare a unor concepte de bază ale designului vizual. De asemenea, vor fi creativi și își vor exprima propriile idei și viziuni în ceea ce privește colajul digital creat. În final, elevii ar trebui să fie capabili să prezinte și să împărtășească colajele lor digitale cu clasa și să discute procesul de creație și deciziile luate în timpul editării foto. De asemenea, este de așteptat ca elevii să se poată adapta și să rezolve eventuale probleme tehnice sau de design în timpul sarcinii de lucru. Această sarcină de lucru încurajează elevii să fie creativi și să utilizeze noile tehnologii pentru a crea lucrări artistice unice și personale. În plus, această sarcină poate fi adaptată pentru a explora alte teme artistice sau pentru a utiliza alte tehnologii, cum ar fi programele de desenare digitală sau de animație.
Accesări: 523
Contribuitor: Anișoara Ionela Soare - Școala Gimnazială George Coșbuc, 23 August (Constanţa) (2023)
Alte activități pentru: Educaţie plastică Arte/ Educaţie artistică Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: Pixlr Fotobabble Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.