Sarcina de lucru pentru elevi:
În echipe de câte 3 elevi, realizați clasificarea circumstanțialelor, așa cum a fost prezentată în orele de curs anterioare, utilizând aplicația Bubble.us (Bubbl.us – Create Mind Maps | Collaborate and Present ideas).
Pentru a realiza corect această sarcină, trebuie urmărite următoarele criterii:
– În casetele mari (Bubble) situate în planul orizontal, vor fi trecute tipurile de circumstanțiale cunoscute, iar în cele mici (Child Bubble), vor fi notate tipurile de întrebări la care aceste complemente răspund;
– Pentru fiecare circumstanțial, vor fi create apoi alte căsuțe în care vor fi notate exemple de enunțuri, cu fiecare parte de vorbire prin care se poate exprima. Circumstanțialul va fi marcat prin litere îngroșate (Bold).
Exemplu: Circumstanțialul de loc
Răspunde la întrebările: Unde? De unde? Până unde? Pe unde? Încotro? Dincotro?
Se poate exprima prin:
– Substantiv: Mergem în pădure.
– Numeral: În a doua nu a dormit nimeni.
– Pronume: Am venit la ei.
– Adverb: Ne-am văzut acolo.
– Schema trebuie să fie corect așezată în pagină, iar exemplele relevante și adecvate fiecărui tip de circumstanțial.
– Linkul aferent trebuie încărcat pe pagina Padlet generată de profesor, în maximum 7 zile.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
• Să enumere tipurile de circumstanțiale discutate și analizate la clasă;
• Să identifice corect întrebările la care răspunde fiecare circumstanțial;
• Să identifice toate părțile de vorbire prin care circumstanțialele se pot exprima;
• Să alcătuiască propoziții cu fiecare parte de vorbire.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema va fi acordată pentru un interval de o săptămână (în vacanță). Elevii vor alcătui grupuri de câte 3. Vor discuta și, împreună, vor alcătui o schemă în care să includă toate circumstanțialele discutate la clasă. Se vor folosi de caiete și de notițe. Vor gândi exemple asemănătoare cu cele din caiet. Mai apoi, vor încărca linkul pe pagina Padlet generată. Profesorul va analiza cu atenție fiecare schemă, va oferi feedback fiecărui grup și va încărca pe Symbaloo schemele corecte, care îi pot ajuta și pe ceilalți să exerseze.
Accesări: 572
Contribuitor: Ștefania Afloroaei - Facultatea de Litere (2023)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.