Descriere:
Nivel de vârstă vizat: II, 5-6 ani (grupa mare).
Tema anuală de studiu: „Cum este, a fost și va fi aici pe Pământ?”
Tema săptămânii: În așteptarea Iepurașului de Paște
Titlul resursei: „Surprizele Iepurașului de Paște”’
Categoria de activitate: Activități pe domenii experiențiale (ADE)
Domeniul experiențial: Domeniul Limbă și comunicare
Dimensiuni ale dezvoltării: Mesaje orale în diverse situații de comunicare/ Premise ale citirii și scrierii, în contexte de comunicare cunoscute
Comportamente vizate:
- Demonstrează capacitate de comunicare clară a unor idei, nevoi, curiozități, acțiuni, emoții;
- Identifică prezența mesajului scris/ Asimilează unele elemente ale scrisului
- Discriminează/ Diferențiază fonetic cuvinte, silabe, sunete și asociază sunete cu litere
Scopul activității: Exersarea/ consolidarea abilităților de identificare a mesajului scris prin exerciții ce presupun aplicații precum: legarea unui cuvânt de imagine, despărțire în silabe, asocierea sunet-literă etc.
Obiective operaționale:
- Să denumească elementele ce apar în imaginile din jetoane;
- Să despartă în silabe cuvintele ce desemnează elementele din imagini
- Să pună imaginea/cuvântul în coloana potrivită numărului de silabe
- Să precizeze care este sunetul inițial/final al cuvântului
- Să găsească alte cuvinte care încep cu sunetul inițial al cuvântului din imagine
Sarcina didactică: despărțirea în silabe a cuvintelor și așezarea jetonului în coloana potrivită numărului de silabe.
Regulile jocului:
Educatoarea va conduce jocul, iar copiii își vor aștepta rândul. Educatoarea citește denumirea unui element de pe planșă, iar copilul numit va identifica imaginea corespunzătoare. Copilul sau grupul de copii numit de educatoare va despărți în silabe cuvântul identificat. Un copil va muta jetonul până la coloana corespunzătoare numărului de silabe. Jocul se execută până la identificarea tuturor elementelor de pe planșă și până ce fiecare copil a lucrat la tabla interactivă.
Elemente de joc: mișcare, utilizarea tablei interactivă aplauze, surprize, recompense(stimulente).
Descrierea modului de realizare a jocului și utilizare a aplicației: Este necesară conectarea la internet. Educatoarea va accesa link-ul prin activarea acestuia. După deschiderea link-ului, pe ecran vor apărea jetoanele /imaginile pentru care copiii vor găsi cuvintele ce le desemnează. După accesarea link-ului apare următoarea sarcină: „Desparte în silabe și pune imaginea în coloana potrivită” care va fi citită de educatoare. Educatoarea va explica modul în care se va desfășura jocul, regulile, sarcinile și, cu ajutorul unui copil se va face demonstrația model.
Educatoarea va citi denumirea unui element care apare pe ecran, iar copilul ce realizează jocul de probă va despărți în silabe și va muta imaginea în coloana potrivită. În cazul în care copilul nu așază imaginea în coloana corespunzătoare, va chema un coleg să-l ajute. Jocul se repetă până ce toate imaginile sunt puse în coloanele potrivite. Fiecare răspuns corect, sarcină îndeplinită copiii primesc stimulente, încurajări, aplauze. Pentru complicarea jocului, ca variante, în limita timpului și a dorinței copiilor de a participa, educatoarea poate solicita asocierea sunet literă (inițial/final) sau identificarea altor cuvinte ce încep cu un anumit sunet. După finalizarea jocului și după ce toate imaginile au fost ”trase” în coloane, se trimit răspunsurile găsite, iar pe monitor va apărea un mesaj de apreciere pentru rezultatul obținut.
Resursa poate fi utilizată atât in cadrul activităților de exersare/ consolidare a capacității de discriminare fonetică/despărțire în silabe, dar și în activitățile de sistematizare/evaluare. Poate fi parte/ variantă a unui joc exercițiu, joc didactic sau poate fi utilizată ca resursă principală pentru desfășurarea unei activități în echipe, grupe. În funcție de nivelul grupei și de tipul activității desfășurate cu ajutorul acestei resurse, cadrele didactice pot completa cu variante în care copiii scriu cuvântul după model, găsesc alte cuvinte cu sunetul inițial al cuvintelor din joc.
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Preșcolar
Disciplina: D. Dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii
Competență generală: D. Dezvoltarea limbajului, a comunicării și a premiselor citirii și scrierii
Competența specifică vizată prioritar: D.3. Premise ale citirii și scrierii, în contexte de comunicare cunoscute
Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/53921862
Accesări: 136
Propunător: Bănuța Rădulescu - Grădinița cu Program Prelungit Nr. 236 (Bucureşti)
Data validării: 16 mai 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.