Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a VIII-a >

Fraza: coordonarea și subordonarea (Cuvinte încrucișate)

Autor: Anca Ramona Sabo - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)

Descriere:

Resursa educațională realizată sub forma unui rebus abordează relațiile sintactice dintre propoziții și este o modalitate inovatoare de a învăța și de a exersa coordonarea și subordonarea.

Această activitate interactivă oferă multiple avantaje elevilor din clasa a VIII-a, ajutându-i să înțeleagă mai bine structura propozițiilor și să dezvolte abilitățile lingvistice necesare pentru a exprima idei complexe într-un mod coerent și corect gramatical. Prin integrarea acestui tip de activitate interactivă în lecții, se pot obține beneficii numeroase pentru elevi:
1. Explorarea interactivă: Prin intermediul jocului rebus, elevii pot explora relațiile sintactice dintre propoziții într-un mod interactiv și captivant. Acest stil de învățare poate stimula interesul și implicarea activă a elevilor în procesul de învățare.
2. Consolidarea cunoștințelor: Exercițiile incluse în joc permit elevilor să-și consolideze cunoștințele și să își exerseze abilitățile de identificare și aplicare corectă a relaţiilor de coordonare și de subordonare în fraze.
3. Dezvoltarea abilităților lingvistice: Rezolvarea rebusurilor solicită gândire logică și analitică, încurajând elevii să dezvolte abilități lingvistice esențiale pentru exprimarea corectă și coerentă în limba română.
4. Feedback și îndrumare: Prin integrarea resursei în lecții pentru a susține procesul de învățare și pentru a evalua progresul elevilor, se creează oportunități pentru feedback și îndrumare pentru fiecare elev în parte.
5. Pe termen lung, o astfel de abordare poate contribui la îmbunătățirea nivelului general de competență în limba română și la dezvoltarea unei abordări pozitive față de învățare în rândul elevilor.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise
Competența specifică vizată prioritar: 4.3. Analizarea elementelor de dinamică a limbii, prin utilizarea achiziţiilor de sintaxă, morfologie, fonetică, lexic şi semantică prin raportare la limbile moderne


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/19115532
Accesări: 530

Propunător: Anca Ramona Sabo - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)
Data validării: 2 august 2023

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite