Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Comunicare în limba română > Clasa a II-a >

Harta lecturii. Ciuboțelele ogarului, după Călin Gruia (Imagine didactică interactivă)

Autor: Valentina Petrenciu - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)

Descriere:

Resursa propusă este concepută pentru a sprijini procesul de învățare al elevilor din clasa a II-a, în cadrul disciplinei „Comunicare în limba română”.

Această resursă inovatoare este sub forma unei imagini didactice interactive, cu scopul principal de a familiariza elevii cu textul narativ într-un mod captivant și accesibil. Prin intermediul acestei imagini interactive, elevii sunt invitați să exploreze universul textului „Ciuboțelele Ogarului”, după Călin Gruia. Scopul este dezvoltarea abilităților de înțelegere a unui text, de consolidare a vocabularului, realizarea unor conexiuni între elementele de compoziție a textului narativ și să îi încurajeze să își folosească imaginația în timpul procesului de învățare.

Resursa cuprinde diverse elemente grafice și interactive care reprezintă scene, personaje sau momente din povestire. Elevii pot să interacționeze cu aceste elemente, să le exploreze și să descopere în mod vizual și intuitiv informații relevante pentru înțelegerea textului. Această abordare vizuală și interactivă poate ajuta la captarea atenției și menținerea interesului elevilor în timpul orei de curs. Totodată, această activitate poate contribui la consolidarea vocabularului, a abilităților de comunicare și a gândirii critice.

Având în vedere vârsta și nivelul de dezvoltare al elevilor din clasa a II-a, abordarea interactivă și ludică poate fi extrem de benefică pentru a menține interesul și pentru a încuraja participarea activă în procesul de învățare.

Această resursă nu doar că îi ajută să asimileze informații despre un text narativ, ci și să dezvolte o atitudine pozitivă față de lectură și literatură în general.

 

Tipul resursei: Imagine didactică
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Comunicare în limba română

Competență generală: 3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
Competența specifică vizată prioritar: 3.2.. Identificarea mesajului unui text în care se relatează întâmplări, fenomene din universul cunoscut


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/59058561
Accesări: 374

Propunător: Valentina Petrenciu - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)
Data validării: 8 august 2023

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite