Descriere:
Această resursă educațională reprezintă o abordare inovatoare și ludică, creată pentru a veni în sprijinul elevilor din clasa a VIII-a, în special a celor care întâmpină dificultăți în înțelegerea textului epic. Scopul acestei activități diferențiate este să ofere o experiență de învățare captivantă, facilitând identificarea ideilor principale și a cuvintelor cheie, organizarea cronologică a evenimentelor și dezvoltarea abilităților de învățare ale elevilor.
Caracteristici ludice și inovatoare ale resursei:
- Adaptare la nevoi individuale: Este creată special pentru a răspunde nevoilor unice ale elevilor care prezintă carențe în receptarea textului epic, datorită lipsei de lectură. Scopul acesteia este să atragă atenția acestor elevi și să îi motiveze să se implice într-un mod activ și plin de entuziasm în procesul de învățare.
- Identificarea ideilor principale și a cuvintelor cheie: Prin intermediul elementului ludic, elevii sunt încurajați să exploreze și să înțeleagă ideile principale și cuvintele cheie din opera literară „Platanos”, sporind astfel înțelegerea conținutului.
- Ordonare cronologică jucăușă: Resursa utilizează o abordare ludică pentru a permite elevilor să ordoneze cronologic evenimentele, implicându-i într-un mod interactiv și plin de satisfacții în urmărirea evoluției acțiunii.
- Sprijin vizual prin ilustrații: Fiecare cadru sau cartonaș vine cu câte o ilustrație ludică și sugestivă, menită să le faciliteze elevilor vizualizarea și înțelegerea secvențelor din text.
- Dezvoltarea abilităților de învățare: Prin intermediul elementului jucăuș, elevii își dezvoltă abilități de analiză și sinteză, contribuind astfel la o înțelegere profundă a textului și la o experiență de învățare mai captivantă.
- Motivație și implicare activă: Formatul interactiv și ludic al resursei are rolul de a capta și de a menține atenția elevilor, încurajându-i să exploreze și să înțeleagă informațiile prezentate într-un mod activ și distractiv.
- Îmbogățirea experienței literare: Această abordare ludică aduce literatura într-o lumină nouă și antrenantă, oferind elevilor o modalitate concretă și distractivă de a se apropia de textele literare și de a dezvolta o apreciere pentru ele.
Modalități sugerate pentru profesori de integrare a actităţii diferenţiate în cadrul procesului de învăţare:
- Profesorii pot introduce această resursă în timpul lecțiilor de literatură, aducând o notă ludică învățării.
- Elevii pot lucra individual sau în grupuri mici pentru a rezolva cerinţele, colaborând în identificarea corectă a ordinii evenimentelor și discutând despre semnificația lor.
- După finalizarea activității, profesorii pot facilita discuții în grup pentru a explora împreună ideile principale și modul în care evenimentele contribuie la construirea poveștii.
Această resursă educațională inovatoare și ludică nu doar ajută elevii să înțeleagă mai bine textul epic „Platanos”, ci și îi motivează să se implice activ și să dezvolte abilități literare esențiale într-un mod captivant și distractiv.
Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 2. Receptarea textului scris de diverse tipuri
Competența specifică vizată prioritar: 2.4.. Aplicarea constantă a unor strategii de corectare a comportamentelor şi a atitudinilor de lectură
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/31317495
Accesări: 421
Propunător: Anca Ramona Sabo - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)
Data validării: 11 august 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.