Descriere:
Resursa se adresează elevilor de clasa a II-a și este bazată pe textul narativ „Ciuboţelele ogarului” de Călin Gruia. Se concentrează pe dezvoltarea abilităților de înțelegere a poveștii și de ordonare cronologică a evenimentelor.
Această activitate este interactivă şi oferă elevilor o modalitate captivantă de a înțelege și de a ordona cronologic evenimentele din text.
Componentele resursei:
- Povestea interactivă: Elevii vor citi o scurtă descriere a fiecărui eveniment important din poveste. Aceste descrieri sunt afișate sub formă casete de text.
- Ordinea evenimentelor: Elevii au dispoziție casete de text cu descrierile evenimentelor și trebuie să le gliseze în ordinea corectă în care acestea au avut loc în poveste.
- Feedback instant: După ce elevii dispun casetele în ordinea corectă, vor primi feedback instant pentru a verifica dacă au aranjat evenimentele în mod corespunzător sau nu.
Beneficii pentru elevi:
- Înțelegerea textului: Elevii vor învăța să identifice ordinea în care evenimentele au avut loc, dezvoltând astfel înțelegerea textului
- Dezvoltarea abilităților de citire: Elevii trebuie să citească cu atenție descrierile evenimentelor pentru a le putea aranja în ordinea corectă.
- Învățare interactivă: Utilizarea tragerii și plasării pentru a aranja evenimentele îi va încuraja pe elevi să fie activi în procesul de învățare.
- Feedback instant și autoevaluare: Elevii vor primi imediat feedback cu privire la corectitudinea aranjării evenimentelor, ceea ce le permite să-și evalueze și să-și corecteze rapid răspunsurile.
- Implicare și motivare: Interacțiunea cu resursa va menține interesul elevilor și îi va motiva să rezolve sarcinile propuse.
Recomandare adresată profesorului pentru utilizarea la clasă a resursei:
- Accesează resursa pe platforma LearningApps.
- Prezintă elevilor scopul și modul de utilizare al resursei.
- Elevii citesc cu atenție descrierile evenimentelor și glisează cardurile pentru a le aranja în ordinea corectă.
- 4. Elevii verifică feedback-ul instant pentru a vedea dacă au aranjat evenimentele corect sau pentru a-și corecta greșelile.
Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a II-a
Disciplina: Comunicare în limba română
Competență generală: 3. Receptarea unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute
Competența specifică vizată prioritar: 3.4. Exprimarea interesului pentru lectura unor cărţi adecvate vârstei
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/31308146
Accesări: 187
Propunător: Valentina Petrenciu - Colegiul de Arte, Baia Mare (Maramureş)
Data validării: 12 august 2023
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.