Sarcina de lucru pentru elevi:
Profesorul propune la cabinetul Terapia tulburărilor de limbaj o activitate stimulativă pentru dezvoltarea limbajului in cadrul căreia elementul central este jocul didactic digital In bucătărie-Audio interactive image la adresa:
https://view.genial.ly/654b5692b5a2b60011cacb49/
Elevii din grupa de ameliorare de la clasa a III-a Deficiențe mintale severe si/ sau asociate sunt așezați in fata ecranului tabletei, sunt îndrumați să indice selectiv la cererea profesorului obiecte uzuale din bucătărie propuse in imaginea interactivă, si să pronunțe corect, pe silabe și apoi cuvântul ce denumește imaginea propusă.
În cadrul jocului, sunt propuse sarcinile de lucru :
- Indică selectiv imagini
- Pronunță reflectat, in fel propriu, denumirile imaginilor
- Selectează corect corespondența cuvânt-imagine.
Timpul alocat activității elevilor este de o oră (activitatea poate atinge cele 4 obiective stabilite).
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să indice, la cerere, imagini din tematica propusă prin jocul digital.
2. Să pronunțe reflectat cuvintele ce denumesc imaginile propuse.
3. Să selecteze corect corespondența cuvânt-imagine.
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Profesorul accesează link-ul jocului digital creat special pentru grupa de ameliorare . Instruiește minimal cu sarcinile de lucru și propune parcurgea jocului. Elevii vor indică selectiv imagini propuse in jocul digital, pronunță reflectat, după profesor, in fel propriu, denumirile imaginilor, apoi selectează corect corepondența,cuvânt-imagine impreună cu profesorul. Elevii vor lucra impreuna, incurajându-se reciproc. Valoarea adăugată a sarcinii date elevilor cu DMS: Competenta generală vizată de propunerea jocului este stimularea lingvistică pe tematica abordata de tema jocului digital. Utilizand jocul didactic digital in context familial, ca sarcina de lucru in cabinetul de terapia tulburarilor de limbaj, pot fi atinse de către elevii cu deficientă mintală severă, pe lângă obiectivele operationale stabilite, conținuturi specifice componentei afective – respectiv noțiuni, deprinderi și strategii cum ar fi controlul atenției, stimularea vizuală, stimularea acustică.. Procedând astfel se pot realiza pași către o etapă de integrare a dezvoltării sociale și emoționale în procesul de educație. Activitatea de stimulare a pronunției corecte se propune a fi realizată cu ajutorul instrumentelor digitale în loc să fie realizată clasic/ convențional -la oglinda logopedica, deoarece trezeste mult mai ușor elevului interesul pentru activitatile scolare. In cadrul activității propuse sunt vizate conținuturi ale învățării specifice, cu exersarea de capacități de tip cognitiv, afectiv și motor, respectiv: - deprinderi intelectuale: stimularea lingvistică , cu pronuntarea adecvata de cuvinte mono, bi si polisilabice; - strategii cognitive: focalizare pe esențial; - informația verbală (scrisă sau orală): nume de obiecte uzuale/ denumiri; - deprinderi motorii: utilizarea mouse-ului; - atitudini: respectul pentru învățare, responsabilitatea lucrului bine făcut. Consider că utilizand jocul didactic digital propus pentru atingerea obiectivului central si anume pronuntarea adecvata a cuvintelor uzuale si incadrarea lor in categorii, se aduce un plus de calitate in procesul instructiv-educativ dedicat elevilor cu deficiente mintale severe, al căror bagaj de cunoștințe este extrem de redus. La cabinetul de terapia tulburarilor de limbaj , in învățământul special dedicat elevilor cu DMS, cu ajutorul tehnologiei digitale se poate face un pas important in atingerea următorului prag al proximei dezvoltări a copilului cu CES.
Accesări: 297
Contribuitor: Anica Daniela Voicea - Școala Gimnazială Specială nr. 3, București (2023)
Alte activități pentru: Consiliere Clasa a III-a
Alte activități care utilizează: Genially
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.