Sarcina de lucru pentru elevi:
[TEMA ANUALĂ DE STUDIU: Cum este, a fost și va fi aici, pe pământ?
TEMA SĂPTĂMÂNII: „Vis de iarnă”
Domeniul Activitate matematica Grupa Mijlocie]
Activitatea matematică din cadrul Domeniului Științe se va desfășura prin joc didactic care vizează evaluarea cunoștințelor și deprinderilor elementare matematice privind formele geometrice, operații de grupare, asociere a numărului la cantitate, a cantității la număr. Vor primi cubul de „gheață” aferent momentului.
De această dată, le cere ajutorul Kristoff. El a avut de realizat construcții din gheață pentru decorarea patinoarului. Sven, renul care trage sania cu gheață, este răcit. Așa că a strănutat atât de tare, încât sania s-a răsturnat, iar toate cuburile de gheață s-au împrăștiat prin zăpadă, amestecându-se. Îi roagă pe copii să îl ajute, altfel nu va ajunge la timp cu construcțiile din gheață!
Se vor intui materialele descoperite în cub: forme geometrice (cerc, pătrat și triunghi) din polistiren, albastre, albe și argintii. Jocul se va desfășura prin tehnica 6/3/5, adaptată la modul online sincron cu 6 preșcolari. Astfel că, fiecare dintre cei 6 preșcolari va avea de realizat individual o sarcină în 5 minute și va obține ca rezultat 3 mulțimi de elemente.
Educatoarea anunţă regulile jocului. Copiii vor căuta cartonașele cu schița construcției din gheață în zăpada artificială realizată anterior, folosindu-se de o pensulă. Vor construi conform modelului descoperit pe cartonaș și vor anunța prin ridicarea mâinii finalizarea sarcinii. Dacă un copil nu va finaliza în cele 5 minute puse la dispoziție, colegii îl vor ajuta cu indicații verbale. Fiecare copil are de rezolvat o construcție diferită de a celorlalți colegi, respectând criteriile de sortare ale materialelor necesare: formă, culoare, mărime, seriere după model, asocierea cantității la număr și a numărului la cantitate. După trecerea celor 5 minute, fiecare preşcolar va prezenta sarcina și rezolvarea acesteia, utilizând un limbaj matematic adecvat. Rezolvarea sarcinii va fi recompensată cu un fulg de zăpadă pe panou.
Se va realiza jocul de probă, pentru a verifica dacă toți preșcolarii au înțeles ce au de făcut. Educatoarea va descoperi cartonașul cu schița unei construcții a lui Kristoff și vor rezolva frontal sarcina pe care aceasta o implică.
La semnalul educatoarei, copiii vor opri microfonul din aplicație și vor rezolva individual sarcina descoperită. Timpul alocat va fi măsurat cu ajutorul unei clepsidre pe care copiii o vor vedea pe ecran. După trecerea celor 5 minute, fiecare copil va prezenta ceea ce a lucrat folosind un limbaj matematic adecvat, fiind solicitați pe rând, de la stânga la dreapta poziției în ecranul întâlnirii.
Sarcinile individuale sunt următoarele:
1. Construiește trei oameni de zăpadă folosind de fiecare dată o altă formă geometrică pentru bulgării care îi compun (pătrat, cerc, triunghi).
2. Construiește folosind schița descoperită, utilizând pentru fiecare construcție de aceeași culoare (alb, albastru, argintiu).
3. Construiește folosind schița descoperită, utilizând pentru fiecare construcție forme geometrice de aceeași mărime (mare, mijlociu, mic).
4. Realizează ghirlande după modelul descoperit în schiță (șiruri logice).
5. Realizează construcția din schiță, utilizând atâtea forme de același fel câte indică cifra scrisă pe omuleții de zăpadă descoperiți.
6. Construiește conform schiței, apoi numără formele de același fel folosite și așază cifra potrivită.
La complicarea jocului, copiii vor folosi aplicația Jamboard. Sarcinile vizează asocierea numărului la cantitate și a cantității la număr. Vor așeza pe fiecare om de zăpadă atâția nasturi cât indică cifra de pe pălăria acestuia și vor sorta oameni de zăpadă de același fel, asociind cifra corespunzătoare.
Folosind versurile:
„Cu bagheta ei de gheață
Elsa te roagă, problemei să-i faci față!”
va fi selectat copilul care va răspunde, fiind solicitați, pe rând, toți preșcolarii. Rezolvarea sarcinii va fi recompensată cu un fulg de zăpadă pe panoul jocului.
Evaluarea activității se realizează prin aprecieri verbale la adresa copiilor. Copiii vor spune cum s-au simțit pe parcursul activităților. Educatoarea anunță copiii că Elsa le mulțumește pentru ajutorul oferit și că sunt numiți „Organizatori ai Festivalului Zăpezii”. Vor primi ecusoane personalizate care confirmă acest lucru.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să sorteze/ serieze/ grupeze formele geometrice după criteriile date (formă, culoare, mărime, raportarea numărului la cantitate, a cantității la număr)
Să asocieze numărul la cantitate în concentrul 1-4;
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Preșcolarii vor participa la activitatea propusă.
Accesări: 200
Contribuitor: Alexandra Adina Busuioc - Grădinița cu Program Prelungit a Liceului Tehnologic Anghel Saligny (2024)
Alte activități pentru: Matematică și explorarea mediului Nivel preșcolar
Alte activități care utilizează: videoconferință Jamboard
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.