Sarcina de lucru pentru elevi:
În echipe de câte doi sau trei, alcătuiți o hartă conceptuală în care să porniți de la noțiunea de „Text narativ” și pe care să o dezvoltați cu referiri la:
- genul literar în care se încadrează textul narativ studiat (menționarea a două trăsături)
- repere spațio-temporale
- structura textului
- mesajul textului (enumerarea a două idei principale)
- personajele (două trăsături pentru fiecare)
- figura de stil dominantă (cu exemplu din text).
Alcătuiți inițial o schiță, pe caiete, apoi dezvoltați schema online, utilizând aplicația Bubbl.us.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să identifice trăsăturile textului narativ (fabulei) studiate
Să cunoască structura acestui tip de text
Să coreleze noțiunile teoretice cu practica aplicării pe text
Să utilizeze corect limba română
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
Sarcina de lucru se va realiza în pereche, sau în echipă de trei elevi, în 20 de minute. Elevii vor utiliza aplicația indicată pentru a alcătui harta conceptuală cerută. Vor nota în mijloc noțiunea dată, din care derivă răspunsurile la cerințele formulate. Fiecare pereche va prezenta harta conceptuală creată. La final, elevii, sub îndrumarea profesorului, vor formula concluziile activității.
Accesări: 1.357
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VI-a
Alte activități care utilizează: Bubbl.us
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.