Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Limba şi literatura română > Clasa a V-a >

8 povestiri de pe Calea Moșilor, de Adina Popescu: Cârtițele de pe Calea Moșilor (Joc didactic)

Autor: Alina Moise - Școala Gimnazială Vasile Cristoforeanu, Râmnicu Sărat (Buzău)

Descriere:

Resursa educaționala „Cârtițele de pe Calea Moșilor” propune o modalitate interactivă de abordare a textului literar. Acest joc didactic stimulează interesul elevilor față de lectură, oferindu-le oportunitatea de a explora acțiunea textului, personajele și să identifice indicii de timp și spațiu.

Activitatea propusă este un instrument util pentru dezvoltarea capacității de receptare a informațiilor, de corelare a informațiilor explicite și implicite ale operei literare prin realizarea conexiunilor logice. O altă caracteristică importantă a acestei resurse este abordarea ludică și interactivă a învățării. Prin intermediul elementelor interactive, precum apariția cârtițelor și alegerea celei purtătoare de mesaj corect, elevii sunt încurajați să participe activ și să exploreze acțiunea textului.

Pe lângă dezvoltarea competenței de receptare a textului literar, activitatea propusă poate încuraja și dezvolta competențe transversale, cum ar fi gândirea critică, rezolvarea de probleme și colaborarea.

Resursa educațională propusă reprezintă o inovație în abordarea textelor literare, oferind elevilor o experiență interactivă, captivantă și educativă. Este un instrument util pentru receptarea textului narativ literar, dar și pentru dezvoltarea unui set de abilități și competențe esențiale pentru formarea lor ca lectori conștienți.

Este utilă atât profesorilor, cât și elevilor, oferind orelor de lectură atractivitate și entuziasm.

 

Tipul resursei: Joc didactic
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a V-a
Disciplina: Limba şi literatura română

Competență generală: 2. Receptarea textului scris de diverse tipuri
Competența specifică vizată prioritar: 2.1.. Identificarea informaţiilor importante din texte literare și nonliterare, continue, discontinue şi multimodale


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/58434065
Accesări: 150

Propunător: Alina Moise - Școala Gimnazială Vasile Cristoforeanu, Râmnicu Sărat (Buzău)
Data validării: 29 martie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite