Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Informatică și TIC > Clasa a VII-a >

Switch și lumea deciziilor programatice: Un ghid complet (Exercițiu interactiv de codare)

Autor: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)

Descriere:

Exercițiul interactiv de codare este conceput pentru a instrui elevii în utilizarea instrucțiunii switch(), care este eficientă pentru a lua decizii pe baza unei singure variabile cu multiple valori posibile. Aceasta este adesea preferată în locul multiplelor instrucțiuni if-else datorită clarității și eficienței.

Exercițiile acoperă două tipuri de date fundamentale: int și char, respectiv întregi și caractere. Am dezvoltat o varietate de scenarii, pentru a îi familiariza pe elevi cu diverse utilizări ale instrucțiunii switch: de la interogarea și afișarea cifrelor, la identificarea zilelor dintr-o lună în ani bisecți și normali, asocierea lunilor cu anotimpurile, calcularea sumei cifrelor, numărul de cifre și inversarea lor. Pentru datele de tip caracter, sunt incluse exerciții precum interpretarea semnalelor unui semafor, numărarea vocalelor și consoanelor din alfabetul englez cu litere mari.

Această metodă încurajează dezvoltarea gândirii algoritmice și îmbunătățește capacitatea elevilor de a implementa algoritmi eficienți. Elevii vor completa liniile de cod lipsă într-un mediu interactiv, pregătindu-se astfel pentru implementarea acestor algoritmi și în laboratorul de informatică, unde vor gestiona datele de intrare și de ieșire în consolă.

Feedback-ul interactiv, evidențiat în verde pentru răspunsuri corecte și în roșu pentru erori, promovează participarea activă a elevilor și îmbunătățește experiența lor de învățare. Această abordare ajută la dezvoltarea competențelor cognitive, digitale ale elevilor și la consolidarea unei baze solide pentru cariere în domeniul programării, învățându-i să rezolve probleme computaționale.

 

Tipul resursei: Simulare
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a VII-a
Disciplina: Informatică și TIC

Competență generală: 3. Elaborarea creativă de produse informatice care să valorifice conexiunile dintre disciplina Informatică și TIC și societate
Competența specifică vizată prioritar: 3.3. Implementarea algoritmilor într-un mediu de programare în scopul rezolvării unor probleme cu ajutorul calculatorului


Legătura web către resursă: https://learningapps.org/35762818
Accesări: 175

Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 19 mai 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite