Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
E. Dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii > Preșcolar >

Submarinul – o aventură subacvatică (Joc didactic escape room)

Autor: Melania Andreea Ștefan - Grădinița cu Program Prelungit M.Ap. Nr. 2 (Bucureşti)

Descriere:

Un joc complex dedicat activităților matematice, pe care îl pot juca atât preșcolarii mari cât și școlarii mici, la grădiniță sau acasă.

Jocurile tip „escape-room” sunt extraordinar de populare și îndrăgite de copii. Factorul „contratimp” și elementele fantastice conturate în jurul unei „povestiri”, accentuează spiritul ludic și antrenează: sporirea atenției, a vitezei de reacție și de acțiune; capacitatea de rapiditate în a oferi răspunsuri în strânsă corelare cu procesarea cunoștințelor pe care trebuie să le aplice pentru a rezolva cerințele solicitate. Copiii îndeplinesc sarcinile cu plăcere, își formează și exersează tipare de acțiune/ învățare, aplică într-un mod accesibil cunoștințe și noțiuni însușite.

În prezentul joc, sarcinile sunt predominant create în format quizz, adevărat sau fals, sortare sau alegerea unei variante de răspuns; și au grad diferit de dificultate ce vizează:

  • identificarea și denumirea cifrelor în limitele 1-10;
  • recunoașterea vecinilor numerelor în limitele 1-10;
  • corespondența corectă cifră-cantitate și invers;
  • denumirea/ identificarea numeralului ordinal;
  • rezolvarea unor operații simple de adunare și scădere, cu 1-2 unități, în limitele 1-10;
  • operarea logică cu noțiuni și cunoștințe despre: șirul numeric crescător și descrescător, numeralul ordinal, vecinii numerelor, operații cu mulțimi de obiecte, etc.;
  • utilizarea și exersarea unui limbaj matematic corect și adecvat.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Preșcolar
Disciplina: E. Dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii

Competență generală: E. Dezvoltarea cognitivă și cunoașterea lumii
Competența specifică vizată prioritar: E.2. Cunoștințe și deprinderi elementare matematice pentru rezolvarea de probleme și cunoașterea mediului apropiat


Legătura web către resursă: https://view.genially.com/66bd4853b82c505be59b1d63/interactive-content-submarinul-o-aventura-subacvatica
Accesări: 202

Propunător: Melania Andreea Ștefan - Grădinița cu Program Prelungit M.Ap. Nr. 2 (Bucureşti)
Data validării: 16 august 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite