Descriere:
Materialul este destinat utilizării la orele de limba română de la clasa a VIII-a, odată cu începerea studiului sintaxei frazei.
Pornind de la definirea completivei indirecte și asocierea sa cu complementul indirect, suportul vizual include un model de expansiune a complementului indirect, care să faciliteze înțelegerea elevilor în privința realizării propoziționale a complementului indirect. Sunt precizate, de asemenea: întrebarea la care răspunde această propoziție subordonată, termenii regenți, conectorii, topica și punctuația specifică.
Fiecare element teoretic este însoțit de exemple adecvate.
Tipul resursei: Suport vizual
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a VIII-a
Disciplina: Limba şi literatura română
Competență generală: 4. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise
Competența specifică vizată prioritar: 4.1.. Folosirea achizițiilor privind structuri morfosintactice complexe ale limbii române literare, pentru înţelegere corectă şi exprimare nuanţată a intenţiilor comunicative
Legătura web către resursă: https://prezi.com/view/hidYNQtJFW7r8ll0ST5y/
Accesări: 33
Propunător: Alina Luminița Cristina Popa - Școala Gimnazială Nr. 3 Ciprian Porumbescu, Constanța (Constanţa)
Data validării: 20 august 2024
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.