Sarcina de lucru pentru elevi:
Pe platforma Book Creator, realizați o prezentare virtuală a fiecărei trepte de relief întâlnită în țara noastră. Prin tragere la sorți se vor forma 3 echipe, fiecare dintre aceasta având sarcina de a elabora o carte digitală (e-book) cu informații despre o anumită treaptă de relief (munți, dealuri, câmpii).
Cele 3 echipe lucru vor avea în vedere următoarele aspecte în realizarea cărții:
- în elaborarea conținutului cărții vor fi utilizate informații din manuale, internet sau orice alte surse de încredere, cu condiția să fie citate corespunzător;
- informațiile vor fi însoțite de imagini sugestive, hărți, videoclipuri sau orice alt material audiovizual pe care echipa îi consideră util în ilustrarea conținuturilor;
- fiecare prezentare va conține informații generale despre treapta de relief atribuită, exemple concrete identificabile pe hartă și eventual însoțite de imagini descriptive, precum și informații complementare legate de climă, floră, faună, cursuri de ape întâlnite în regiunile respective, ș.a.m.d.
- fiecare e-book trebuie să conțină minim:
• o copertă
• o pagină introductivă
• o pagină de informații generale
• o pagină cu unitățile de relief specifice treptei de relief respective
• o pagină cu informații despre floră
• o pagină cu informații despre faună
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
• să enumere treptele de relief
• să identifice și să localizeze pe hartă principalele unități de relief
• să caracterizeze clima specifică diferitelor trepte de relief
• să descrie principalele caracteristici ale florei și faunei specifice diferitelor trepte de relief
• să organizeze informațiile într-un format digital captivant, utilizând instrumentele digitale (oferite de platforma Book Creator)
• să colaboreze cu colegii pentru un obiectiv comun (elaborarea unei cărți digitale)
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
După parcurgerea unității de învățare, elevii își vor consolida cunoștințele într-un mod inedit - vor colabora pentru realizarea unor broșuri informative care să prezinte conceptele cheie studiate. După ce li se prezintă proiectul și obiectivele acestuia, elevii se vor conecta pe platforma Book Creator pentru a se familiariza cu aceasta și vor răsfoi o carte cu tematică similară pentru a avea model de pornire în rezolvarea sarcinii. În etapa următoare, se va realiza formarea echipelor și atribuirea sarcinilor (vor exista 3 echipe - câte una pentru fiecare treaptă de relief). Se vor oferi sfaturi generale legate de modalitatea de colaborare și conținutul efectiv al cărților digitale, lăsându-le însă libertatea necesară pentru a crea un proiect original și personalizat. Fiind o temă pentru acasă, elevii își vor gestiona învățarea singuri, însă vor fi încurajați să solicite sprijinul profesorului ori de câte ori vor considera necesar. Elevii vor fi încurajați să-și ofere feedback unul altuia, consultând atât activitatea coechipierilor, cât și cărțile realizate de celelalte echipe. În finalul activității se va realiza o prezentare publică, în fața clasei, a fiecărui proiect în parte, solicitându-le din nou elevilor părerea asupra activității proprii și asupra activității celorlalți. În încheiere se pot discuta aspectele legate de nivelul de participare al fiecărui coechipier, ușurința/dificultatea navigării pe platforma Book Creator, calitatea colaborării în cadrul activităților, utilitatea percepută a acestora precum și/sau orice alte aspecte elevii doresc să împărtășească în legătură cu experiența din cadrul proiectului.
Accesări: 154
Contribuitor: Ruxandra Laura Calotă - Școala Gimnazială Specială Constantin Păunescu, București (2024)
Alte activități pentru: Geografie Clasa a IV-a
Alte activități care utilizează: StoryJumper Calameo Book Creator
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.