Sarcina de lucru pentru elevi:
Firma de exercițiu ”Glamour Drinks” SRL are două obiecte de activitate, unul principal Cod CAEN 4759 – Comerț cu amănuntul al mobilei, al articolelor de iluminat și al articole de uz casnic n.c.a., în magazine specializate și un obiect de activitate secundar, Cod Caen 4791 – Comerț cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet.
Vă rog să individualizați firmele concurente virtuale ale firmei voastre de exercițiu. Acestea pot fi găsite pe platforma ROCT la adresa roct.ro/firme-de-exercitiu/reteaua-firmelor-de-exercitiu . Pe această platformă sunt înscrise 80 de firme active grupate in 80 de pagini. Fiecărui elev îi revin de studiat câte 4 pagini. Acest număr se va stabili în funcție de ordinea în catalog a elevilor. Spre exemplu, primul elev va avea de studiat firmele de la pagina 1 la pagina 4. Al doilea elev de la pagina 5 la pagina 8, etc….
Este deschis documentul word colaborativ (Google docs) care are 2 secțiuni: ”Firme virtuale” și ”Firme reale”.
În acest document colaborativ, veți realiza o scurtă descriere a firmelor de exercițiu concurente virtuale individualizate pe platforma ROCT, în cadrul secțiunii Firme virtuale.
Referitor la firmele reale, cu ajutorul platformei listafirme.ro, puteți individualiza firmele reale cu aceleași obiecte de activitate, ca ale firmei de exercițiu ”Glamour Drinks” SRL, care există în județul Galați. În cadrul aceluiași document colaborativ, veți realiza o scurtă descriere a firmelor reale găsite, în cadrul secțiunii Firme reale.
Este deschis și un document colaborativ (Google sheet) de calcul tabelar de tip excel, în care sunt trecute firmele reale și cele virtuale pentru primul obiect de activitate și pentru cel de-al doilea obiect de activitate. Trebuie să completați documentul cu numărul firmelor individualizate. Când ați terminat, realizați o diagramă cu datele obținute.
Efectuați o interpretare a rezultatelor diagramei, într-un eseu de 5 rânduri.
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să analizeze firmele, grupându-le după obiectul de activitate
Să realizeze o diagramă a firmelor reale și a celor virtuale, conform obiectului principal și secundar de activitate
Să interpreteze rezultatele diagramei într-un scurt eseu de 5 rânduri
Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Tema evidențiază capacitatea de analiză și sinteză a elevilor utilizând platformele indicate. Este o activitate indivduală, dar cu ajutorul documentelor colaborative alcătuiesc o imagine de ansamblu pentru toți elevii cu privire la concurenții reali și virtuali ai firmelor de exercițiu. Elevii aleg de pe platforma roct.ro firmele virtuale care au același obiect de activitate principal și secundar cu cel al firmei lor de exercițiu. La fel realizează și cu firmele reale pe care le pot găsi la adresa https://www.listafirme.ro/. În cadrul scurtei descrieri, vor avea în vedere numele firmei, forma juridică, capitalul social, cifra de afaceri, site-uri de promovare sau magazie online ale acestor firme, sediul societăților, adresele de e-mail, numere de telefon. În documentele colaborative, elevii completează individual datele firmelor găsite, dar pot observa cum și ceea ce au completat colegii lor. Elevii vor completa documentul excel cu datele individualizate. Realizarea diagramei și interpretarea ei (un eseu individual de 5 rânduri) este importantă pentru a realiza o paralelă între mediul de afaceri real și cel virtual. Această interpretare arată modul în care elevii realizează diferența dintre un mediu de afaceri real și unul virtual. Prin contribuția tuturor elevilor se realizează o parte importantă, cea referitoare la concurenți, a planului de afaceri care este un concept complex, dar și foarte necesar pentru orice firmă. Cunoașterea concurenților reprezintă un punct de plecare și pentru realizarea unei strategii de marketing a firmei de exercițiu.
Accesări: 1.233
Contribuitor: Geanina-Valentina Lupu - Liceul Tehnologic, Tudor Vladimirescu (Galați) (2020)
Alte activități pentru: Economie Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Google Sheets Google Docs
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.