Sarcina de lucru pentru elevi:
Realizaţi o prezentare prin intermediul aplicaţiei MindMeister cu tema „Schimbare de perspectivă în romanul interbelic”. Romanele studiate vor fi: Liviu Rebreanu- „Ion”, Camil Petrescu- „Ultima noapte de dragoste, întâia noapte de război”, George Călinescu- „Enigma Otiliei”.
Vă veţi împărţi pe 3 grupe. Fiecare grupă se va centra pe un roman. Schimbarea de perspectivă înseamnă că trebuie să produceţi scene originale prin schimbări ale personajelor dintr-un roman în altul.
De exemplu, grupa care va alege romanul „Enigma Otiliei” va trebui să realizeze o descriere cu trăsăturile cele mai interesante a personajului principal, Otilia, şi să creeze o „schimbare de perspectivă”: Cum s-ar comporta Otilia într-o relaţie cu Ştefan Gheorghidiu?
Alte exemple de schimbări de perspectivă: -Ion, nepotul lui Costache Giurgiuveanu. -Ion, Stefan şi Felix- prieteni?
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Să numească cel puţin 3 trăsături specifice fiecărui personaj principal în parte din romanele date
Să compare cel puţin 3 trăsături ale unui personaj cu trăsăturile altui personaj din alt roman
Să analizeze cel puţin 2 situaţii importante din romanele date
Să producă cel puţin o situaţie de schimbare de perspectivă între romanele date
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: În colaborare
Modul probabil de desfășurare a activității:
În primul rând, elevii trebuie împărţiţi pe gupe. Fiecare grupă trebuie să cunoască foarte bine romanele date. Să cunoască tipologiile personajelor şi acţiunea. Fiecare echipă trebuie să realizeze prin intermediul aplicaţiei MindMeister un scenariu original prin care pot schimba personajele romanelor între ele. Elevii îşi vor împărţi între ei sarcinile de lucru: un elev se va ocupa de portretul personajului principal, altul va compune schimbări de perspectivă între personaje, altul va ansambla întreaga schiţă în aplicaţie, altul se va ocupa de prezentare... Acest exercitiu va avea în vedere atât activităţi individuale, cât şi în colaborare. Prin intermediul ei se va urmări dezvoltarea imaginaţiei, a spiritului critic şi capacităţii de a-şi exprima propria opinie.
Accesări: 997
Contribuitor: Andreea-Cristina Lefterache - Facultatea de Litere (2018)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a XI-a
Alte activități care utilizează: Mindmeister
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.