Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Învățământ special > Clasa a VI-a >

Editoare de text: Meniul „Paragraf” – consolidare (Exercițiu cu suport grafic)

Autor: Dănuț-Alexandru Nuță - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Sfântul Vasile, Craiova (Dolj)

Descriere:

Exercițiul se folosește la disciplina „Tehnologii Informatice Asistive și de Acces”. Secvență Didactică: Introducerea în meniul „Paragraf” din Microsoft Word. Durată: 30 minute. Grup țintă: Elevi cu CES.

Obiectiv: Familiarizarea elevilor cu opțiunile din meniul „Paragraf”, din Microsoft Word prin activități interactive

Exemplu de abordare:

Introducerea (10 minute):

1. Explicarea scopului lecției: – Spunem elevilor că astăzi vor învăța despre diferitele opțiuni de formatare a textului utilizând meniul „Paragraf” din Microsoft Word. – Menționează că acestea îi vor ajuta să editeze documentele mai eficient și cu aspect mai plăcut.

2. Prezentare vizuală: – Afișează captura de ecran a meniului „Paragraf” pe un proiector sau un ecran. – Explică pe scurt fiecare opțiune, cum ar fi alinierea, spațierea și punctuația. – Profesorul proiectează și exemplifică pe un text redactat modul cum acționând fiecare opțiune se modifică aspectul paragrafului. – Cere elevilor să identifice in textul Word deschis pe dispozitivele lor fiecare opțiune prezentată.

Activitate Interactivă pe Wordwall (10 minute):

1. Accesarea jocului: – Direcționează elevii să acceseze jocul creat pe Wordwall. – Reamintește elevilor câteva instrucțiuni despre cum să navigheze și să interacționeze cu jocul.

2. Activitate de etichetare: – Fiecare elev trebuie să eticheteze opțiunile corespunzătoare din meniul „Paragraf”. – La fiecare etichetare, vor primi întrebări sau sugestii legate de utilizarea funcției respective.

Evaluare și concluzii (10 minute):

1. Aplicație practică – Cere elevilor să redacteze două paragrafe scurte (maxim20 de cuvinte fiecare) . Fiecare paragraf va avea propriul tip de aliniere. – Evaluarea se face pe măsură ce fiecare elev finalizează sarcina de lucru

2. Recapitulare: – Întreabă elevii ce au învățat despre meniul „Paragraf”. – Asigură-te că fiecare elev are ocazia să împărtășească o funcție pe care o consideră importantă.

3. Feedback: – Oferă feedback pozitiv pentru participarea lor în activitate.

 

Tipul resursei: Exercițiu
Limba resursei: Română

Nivelul: Clasa a VI-a
Disciplina: Învățământ special

Competență generală: 1. Utilizarea responsabilă şi eficientă a tehnologiilor informatice asistive şi de acces
Competența specifică vizată prioritar: 1.1. Editarea/tehnoredactarea de documente utilizând aplicaţii specializate - explorarea elementelor de interfață ale aplicațiilor de editare a textelor, în scopul identificării principalelor facilități ale acestora


Legătura web către resursă: https://wordwall.net/ro/resource/79864878
Accesări: 161

Propunător: Dănuț-Alexandru Nuță - Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Sfântul Vasile, Craiova (Dolj)
Data validării: 5 noiembrie 2024

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite