Sarcina de lucru pentru elevi:
Acasă, elevii vor alege două litere preferate și vor crea o poveste scurtă despre ele, folosind o aplicație sau o platformă digitală simplă. Povestea va include cuvinte care încep cu literele alese, imagini sau desene realizate digital.
1. Alegerea literelor (10 minute):
Elevii vor accesa aplicația educativă Starfall ABCs sau ABC Kids pentru a explora alfabetul.
Vor alege două litere preferate, bazându-se pe sunetul lor sau pe cuvintele care încep cu acestea (ex.: „A” pentru „arici”, „M” pentru „măr”).
2. Crearea poveștii (15 minute):
Misiune: Elevii vor crea o poveste scurtă în care cele două litere alese devin personaje.
Ex.: „Litera A a mers la măr să se întâlnească cu prietenul său, litera M.”
Vor include în poveste cuvinte simple care încep cu literele respective.
3. Ilustrarea poveștii (15 minute):
Instrument utilizat: Elevii vor folosi o aplicație de desen, precum Paint, Canva sau Sketchpad, pentru a ilustra povestea.
Pot desena literele ca personaje (ex.: litera „A” sub formă de arici).
Pot adăuga alte detalii din poveste, precum un măr sau alte elemente din text.
4. Salvarea și trimiterea lucrării (5 minute):
Elevii, ajutați de părinți, vor salva lucrarea sub formă de fișier (PDF sau imagine) și o vor trimite învățătoarei prin e-mail sau o platformă indicată (ex.: Google Classroom).
În clasă, la ora următoare, învățătoarea, împreună cu fiecare elev, vor videoproiecta fiecare ilustrație și o vor prezenta, pe scurt.
De comun acord, toată clasa alege 3-4 istorioare mai hazlii, pe care le vor include, pe rând, ca prompt într-o aplicație cu inteligență artificială, pentru a vedea o altă variantă de ilustrare.
Solicitarea: «Te rog să faci o ilustrație a următoarei povești: „Litera A a mers la măr să se întâlnească cu prietenul său, litera M.”»
În Gemini:
În Claude:
În ChatGPT:
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
Cognitive:
Să recunoască literele alfabetului și să le folosească în cuvinte simple.
Afective:
Să manifeste interes pentru învățarea prin activități creative și digitale.
Psihomotorii:
Să utilizeze o aplicație de desen sau o platformă digitală pentru a crea ilustrații.
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Activitatea este dinamică și ludică. Susține un demers de învățare atractiv, care îi motivează pe elevi să învețe să scrie și să citească. Mijloacele didactice sunt materiale suport inovative, care ajută retenția conținuturilor învățării prin plasarea într-un context imaginar, inedit. Astfel, susține și dezvoltarea imaginației, a gândirii divergente, a abilităților digitale.
Accesări: 87
Contribuitor: Anca Deteșan - Școala Gimnazială Liviu Rebreanu, Târgu Mureș (2024)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa pregătitoare
Alte activități care utilizează: Sketchpad Microsoft Paint inteligență artificială Canva
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.