Digitaledu
Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

Digitaledu

Situații de învățare cu instrumente digitale și resurse educaționale deschise

  • Idei de activități
  • Resurse educaționale deschise
  • Platforme educaționale
  • Aplicații educaționale
  • Despre
Matematică şi ştiinţe > Biologie > Clasa a VII-a >

Locomoția și sistemul locomotor. Scheletul omului – minieseu cu IA

Sarcina de lucru pentru elevi:

În grupe de câte 3, alcătuiți un minieseu intitulat „Scheletul uman”, folosind informația științifică adecvată. În acest scop, respectați următoarele etape:

  • Identificarea a minimum 4 noțiuni specifice acestei teme;
  • Construirea, cu ajutorul acestora, a unui text coerent, format din maximum trei-patru fraze, folosind corect și în corelație noțiunile enumerate;
  • Utilizarea unui instrument cu IA (de exemplu, ChatGPT) pentru a completa textul;
  • Verificarea și corectarea textului generat de inteligența artificială.

 

Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):

● Cognitive:
O1: să recunoască segmentele scheletului uman cu ajutorul schemelor și planșelor, cu identificarea corectă a elementelor structurale în minim 2 minute.
O2: să descrie structural cel puțin unul dintre principalele elemente componente ale scheletului capului, pe baza explicațiilor realizate de cadrul didactic.
O3: să identifice cel puțin 2 regiuni ale coloanei vertebrale, pe baza observării imaginilor și desenelor din planșe și manual.
O4: să completeze corect o diagramă a scheletului uman, incluzând principalele oase, pe baza observării imaginilor și desenelor din planșe și manual.
● Formative:
O5: să prezinte comparativ scheletul membrelor superioare cu cel al membrelor inferioare, utilizând un minim de șase termeni noi învățați pe baza explicațiilor profesorului și imaginilor prezente în manual și pe planșe.

Tip de activitate: Activitate în clasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual

Modul probabil de desfășurare a activității:

Elevii se vor uita pe notițele lor din caiete. În cazul în care nu au putut ține pasul cu predatul, lecția este pe tablă pentru a îi ajuta. Cu ajutorul acestor resurse si explicațiile anterioare realizate de cadrul didactic, încearcă să compună un minieseu coerent, folosind termenii științifici potriviți cu titlul eseului. Adaugă/ completează/ corectează textul, cu ajutorul unui instrument cu IA. După cele 5 minute acordate, câțiva elevi vor prezenta cu voce tare eseul, iar profesorul va interveni cu sugestii acolo unde este cazul.


Accesări: 24
Contribuitor: Andreea-Mădălina Albu - Facultatea de Biologie (2025)

Alte activități pentru: Biologie Clasa a VII-a
Alte activități care utilizează: inteligență artificială ChatGPT

Căutare avansată



Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.

Semnalați o modificare necesară.
Digitaledu

Educație digitală cu aplicații, platforme și resurse educaționale deschise (RED)
Mijloc de învățământ pentru utilizare în sistemul de învățământ
Omologat selectiv de Ministerul Educației

Semnalați o modificare necesară.

« »

 

Prenume și nume:

E-mail:

Vă rugăm să descrieți modificarea propusă:


Anulează Trimite