Descriere:
Resursa educațională interactivă oferă elevilor o oportunitate valoroasă de a-și dezvolta abilitățile de lucru cu tablouri unidimensionale. Aceștia vor exersa tehnici esențiale, cum ar fi afișarea elementelor din vector, atât de la stânga la dreapta, cât și invers, și înlocuirea acestora pe baza unor specificații prestabilite.
Programele propuse utilizează fișiere text pentru citirea datelor de intrare, iar rezultatele sunt afișate în consolă, promovând utilizarea corectă a tehnicilor de declarare, citire și procesare a datelor din fișiere.
Fișa de lucru include un program detaliat, ale cărui linii de cod sunt numerotate automat de compilator, facilitând adresarea întrebărilor cu referire directă la linia unde are loc procesarea datelor. Elevii sunt invitați să răspundă indicând liniile de cod relevante, ceea ce ajută la fixarea cunoștințelor și la înțelegerea procesării vectorilor. Această metodă este susținută de un sistem de feedback vizual, marcat prin culori (verde pentru răspunsuri corecte și roșu pentru răspunsuri greșite), iar progresul este evaluat procentual.
Lucrul cu vectori contribuie la aplicarea logicii matematice și algoritmice, dezvoltând gândirea independentă și stimulând creativitatea elevilor în identificarea soluțiilor pentru diverse probleme. Elevii învață să citească date dintr-un fișier text, să afișeze informațiile procesate în consolă, să modifice valorile din vector conform unor cerințe specifice și să aplice concepte fundamentale de programare într-un mod practic și interactiv.
Tipul resursei: Test
Limba resursei: Română
Nivelul: Clasa a X-a
Disciplina: Informatică
Competență generală: 2. Identificarea datelor care intervin într-o problemă şi a relaţiilor dintre acestea
Competența specifică vizată prioritar: 2.3. Utilizarea fişierelor text pentru introducerea datelor şi extragerea rezultatelor
Legătura web către resursă: https://learningapps.org/38588502
Accesări: 101
Propunător: Mariana Ivan - Liceul Teoretic Mircea Eliade, Galați (Galaţi)
Data validării: 11 ianuarie 2025
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.