Sarcina de lucru pentru elevi:
1. Citește fragmentul din opera „Părintele Trandafir”, de Mihail Sadoveanu, și documentează-te despre acest personaj.
– Identifică trăsăturile fizice, dar și calitățile morale ale părintelui Trandafir (modul în care acesta este descris de autor: înțelept, generos, respectuos etc.).
– Găsește imagini sau ilustrații care pot reprezenta această personalitate (poți folosi imagini cu peisaje rurale, biserici sau portrete stilizate ale unui preot bătrân, în funcție de viziunea ta).
Indicații pentru realizarea videoclipului
– Folosind aplicația CapCut, creează un videoclip care să reprezinte portretul părintelui Trandafir.
– Adaugă imagini relevante și folosește tranziții interesante pentru a face videoclipul mai dinamic.
– Încearcă să inserezi texte scurte care să descrie caracteristicile părintelui Trandafir (ex. „Înțelept și respectuos”, „Un adevărat păstor al sufletelor”, „Un simbol al iubirii necondiționate” etc.).
2.
– După ce ai realizat videoclipul, salvează-l și trimite-l profesorului prin email sau pe platforma educațională (de ex. Google Classroom).
– Asigură-te că videoclipul nu depășește 3-5 minute.
Criterii de evaluare
– Creativitate: Cum ai folosit aplicația pentru a transmite mesajul și pentru a crea o atmosferă potrivită portretului părintelui Trandafir.
– Claritatea mesajului: Cum ai reușit să îți exprimi în mod clar și concis trăsăturile personajului.
– Aspect vizual: Cum ai selectat și utilizat imagini și efecte vizuale pentru a reda caracteristicile părintelui Trandafir.
– Corectitudinea informațiilor: Cât de bine ai înțeles și ai transmis trăsăturile personajului din text.
Termen de predare: 18.01.2025
Rezultate așteptate ale învățării (competențe și/sau obiective):
1. Să identifice cel puțin două trăsături ale Părintelui Trandafir; (se presupune că la temă au primit de lecturat întreaga nuvelă);
2. Să construiască portretul personajului principal, folosind mijloace alternative de expresie (de ex., un film în aplicația CapCut);
Tip de activitate: Temă pentru acasă
Sarcina de lucru se va realiza: Individual
Modul probabil de desfășurare a activității:
Accesări: 3
Contribuitor: Cristina Alina Stehan - Școala Gimnazială, Ghizela (Timiș) (2025)
Alte activități pentru: Limba şi literatura română Clasa a VII-a Clasa a VIII-a
Alte activități care utilizează: Capcut
Căutare avansată
Licență: CC BY-NC-SA 4.0, Atribuire-necomercial-distribuire în condiţii identice 4.0 internațional
Conținutul acestei platforme poate fi utilizat liber cu condiția menționării sursei și, unde e posibil, a autorului. Modificarea este permisă, iar operele derivate trebuie, la rândul lor, să poată fi utilizate liber și modificate fără restricții.